Saturday, July 23, 2011

ငယ္ဘဝမ်ား(၇)ႏွင္႔မတရားတဲ႔ အမိန္႔အာဏာမွန္သမွ်ဆန္႔က်င္ၾက

စာေရးသူ- ေရႊစင္ဦး
ဟဲ ဟဲ က်ေနာ္ေဂ်ာက္ေပါက္ၾကေအာင္ေတာ႔ ေလွ်ာက္ၿပီးအေတြးမေခ်ာ္ၾကပါနဲ႔ေနာ္၊ က်ေနာ္က က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ က က်ေနာ္႔ေဖေဖ ရဲ႕မတရားဘူးထင္တဲ႔ အမိန္႔ေတြကို ဆန္႔က်င္႔ခဲ႔တာေတြ ေျပာျပမလို႕၊ ရုိးရုိး ေလးပါေနာ္။

က်ေနာ္ တို႕အေဖနဲ႕အေမက အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တာဆိုေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ သားသမီးေတြကုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ပံု ေတြဟာ တမ်ဳိးျဖစ္ေနသလားမသိဘူးလို႔ထင္မိတယ္၊ က်ေနာ္ကအႀကီးဆံုး ျဖစ္ေနေတာ႔ ေျပာရရင္ စံျပေပါ႔ဗ်ာ၊ ေဖေဖ လက္တည္႔စမ္း တာေတြကိုခံခဲ႔ရတာေပါ႔၊ က်ေနာ္ ေျပာျပခဲ႔သလိုပါဘဲ က်ေနာ္ကေတာ႔ စာမတတ္ခင္ ကထဲက စာေတြဖတ္ခဲ႔တယ္၊ စာဖတ္တတ္ေတာ႔လည္း စာေတြဖတ္ခဲ႔တယ္။

က်ေနာ္ ေဖေဖ ကေတာ႔ က်ေနာ္သိတတ္စ ကထဲက စာဖတ္တာဆိုရင္ ေက်ာင္းစာေတြရယ္၊ အရင္တုန္းက လစဥ္ယူတဲ႔ Times တို႔ News Week တို႔နဲ႔ ေနာက္ပိုင္း Reader digest ေတြကို ဖတ္တာဘဲ ေတြ႕ဖူးတယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔သိတဲ႔ အတိုင္းဘဲ ဒါေတြက သတင္းေတြရယ္ ေဆာင္းပါးေတြရယ္ဘဲမဟုတ္လား၊ ဝထၳဴ ဆိုရင္ လည္းအတိုခ်ဳပ္ ေတြဘဲဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ ကေတာ႔ ေဖေဖဟာ အႏုပညာ ကိုခံစား တတ္တယ္ လို႕ မထင္ ဘူး။

ျမန္မာ စာအုပ္ဆိုရင္ဖတ္တာ မေတြ႔ဘူးပါဘူးဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔ နဲနဲႀကီးလာမွ ဝတၳဳတို အေကာင္းေလးေတြ ေဖေဖကို ဖတ္ၾကည္႔ခိုင္းမွ ဖတ္တာပါ၊ ဆရာဦး၀င္းေဖရဲ႕ ေရသန္႔ တို႔၊ ေနာက္ ဆရာေဖျမင္႔ ရဲ႕ ခ်က္ႀကီး အတြက္ အရက္တခြက္တို႔ ေနဝင္းျမင္႔ ရဲ႕ နက္စကဖီး တို႔ ဆိုတာေလးေတြ ဖတ္ဘူးတာပါ၊ ေဖေဖက ကမၻာေက်ာ္ စာေရးဆရာေတြရယ္ စာအုပ္ေတြရယ္ ကိုသိပါတယ္၊ နံမယ္ေတြေလ ဟား ဟား ဟား က်ေနာ္႔ ေဘးမွာရွိတယ္၊ သူ႔အေၾကာင္း အတင္းတုတ္ ေနတာသိရင္ ထရုိက္ေတာ႔မွာဘဲ။

က်ေနာ္ ေျပာခဲ႔သလိုပါဘဲ က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က ေဖေဖရဲ႕မိသားစုနဲ႔အတူေနခဲ႔ရပါတယ္၊ အိမ္မွာ ေမေမကို အလုပ္ကူေပးတဲ႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႔စာေတာ္ဖတ္ တေယာက္မဟုတ္တေယာက္ေတာ႔ ရွိေနတာပါဘဲ၊ အဲဒီၾကား ထဲက က်ေနာ္ ၄တန္း၅တန္း ေလာက္မွာထင္တယ္၊ ေဖေဖက ေမေမပင္ပန္းတယ္တဲ႔ အလုပ္ ေတြကို အား လံုး ဝိုင္းကူလုပ္ၾကရမယ္ေပါ႔၊ က်ေနာ္႔ ေဖေဖက အမိန္႔ထုတ္ျပန္တယ္။

က်ေနာ္႔ တာဝန္က ရႈးအိုးသြန္ တဲ႔ ေနာက္ၿပီး ဆက္တီေတြဖုန္သုတ္တဲ႔၊ က်ေနာ္က ဖုန္ေတာ႔သုတ္ပါတယ္၊ ရႈအိုးေတာ႔ မသြန္ ခ်င္ဘူး၊ တအိမ္ လံုးေပါက္ထားတဲ႔ ရႈးအိုးကလည္း မနက္မနက္ဆို အျပည္႔အလွ်ံဘဲ၊ ေနာက္ၿပီး အိမ္ေပၚ ကေန ေအာက္ခ် ရတာဆိုေတာ႔ လြယ္တဲ႔ ကိစၥေတာ႔ မဟုတ္ဘူး၊ က်ေနာ္ကလည္း ငယ္ငယ္ေလး၊ ရႈးအိုးႀကီးကလည္း အျပည္႔ႀကီးဘဲ၊ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ ေလွကားကလည္း မတ္မတ္ အျမင္႔ႀကီး ဆိုေတာ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ဘဲ စဥ္းစားၾကည္႔ၾကပါအုန္း။

ဒါေပမဲ႔ ေဖေဖက မနက္ဆို ဖုန္သုတ္မသုတ္၊ ရႈအိုးသြန္မသြန္ အၿမဲတန္း စစ္တယ္၊ က်ေနာ္လည္း တတ္ႏိုင္ သေလာက္ေတာ႔ လုပ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ က်ေနာ္႔ရဲ႕ တာဝန္ဟာ တပတ္ေလာက္နဲ႔ ဇာတ္သိမ္းခန္း ေရာက္သြားပါတယ္၊ တအိမ္လံုးလည္း ရႈးရႈးနံေတြ ေထာင္းေထာင္းထလို႔ေပါ႔ ဟဲ ဟဲ အေပၚဆံုးေလွကားထစ္ကေန ေအာက္ဆံုးထပ္ထိ ရႈးအိုးေလးဟာ ဒလိမ္႔ေခါက္ေခြးေပါ႔၊ က်ေနာ္ အတြက္ ေတာ႔ စိတ္မပူၾကပါနဲ႔ လူမပါ ပါဘူး၊ အိုးႀကီးပါဘဲ ခင္ဗ်ား။

ေနာက္တခါေတာ႔ ႏြားႏို႔ သြားယူခိုင္းတာေပါ႔ က်ေနာ္တို႔ လမ္းထိပ္မွာ ႏြားေမြးတဲ႔ အိမ္ေတြရွိတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ အိမ္က ႏြားႏို႔ ယူေတာ႔အၿမဲတန္းလာပို႔ပါတယ္၊ အဲဒီေန႔ကေတာ႔ ဘာၿဖစ္လို႔လည္းမသိဘူး လာမပို႔ဘူး၊ အဲတာ က်ေနာ္ကိုသြားယူခိုင္းတယ္၊ က်ေနာ္က မယူခ်င္ဘူး ပထမတခ်က္က သြားတဲ႔လမ္းမွာ ကုိက္တဲ႔ေခြးေတြရွိတယ္၊ က်ေနာ္နဲ႔ မတည္တဲ႔ ေခြးေတြေပါ႕၊ (ေခြးနဲ႔ေတာင္မတည္႔ဘူးေနာ္) ဒုတိယ တခ်က္က ဂိ်ဳင္႔ဆြဲ ၿပီး မသြားခ်င္တာ။

ဒါေပမဲ႔ အမိန္႔နဲ႔ဆိုေတာ႔ သြားရတာေပါ႔၊ ကံေကာင္းစြာဘဲ အိမ္ကိုေရာက္လာပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ကံမေကာင္း စြာဘဲ ေဖေဖ ေရွ႕တည္႕တည္႕မွာ တစက္မွ မက်န္ေအာင္ ေမွာက္သြားပါတယ္၊ ဟဲ ဟဲ ေနာက္ေတာ႔ က်ေနာ္ မလုပ္ခ်င္ဘူးဆိုတဲ႔ အလုပ္ေတြကို ခိုင္းတာ ေတာ္ေတာ္ ေရာ႔သြားပါတယ္၊ သေဘာ ေပါက္ၾက ေပါ႔ေနာ္။

က်ေနာ္ အမွန္အတိုင္း ၀န္ခံရရင္ တကယ္ ဆန္႔က်င္တာ ေတာ႔မဟုတ္ဘူး သူ႕အလိုလို ျဖစ္သြားတာပါ၊ တကယ္ပါ၊ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ အာဏာနဲ႔ခိုင္းတဲ႔ အလုပ္ေတြ၊ မႏိုင္ဝန္ ေတြကို ထမ္းခိုင္း တာေတြဟာ ဘယ္လိုမွ မေအာင္ျမင္ ႏိုင္ပါဘူးဆိုတာပါဘဲ။

က်ေနာ္ရဲ႕ငယ္ဘ၀မ်ား(၇)ရဲ႕Title နဲ႕က်ေနာ္ေရးထားတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကို conflict ျဖစ္တယ္ လို႔ထင္္တဲ႔ သူေတြအတြက္ က်ေနာ္ျပန္လည္ေျဖရွင္းျပပရေစ၊ comment ထဲကေျပာရင္ အားလံုး မဖတ္မိ မွာစိုးလို႔ post တခုအေနနဲ႔တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

က်ေနာ္ ေဖေဖ အမိန္႕ကို မဆန္႕က်င္ရဲပါဘူး၊ က်ေနာ္လို ဘာမဟုတ္တဲ႔ သူငယ္ႏွပ္စား ၁၀ ႏွစ္၁၁ႏွစ္ အရြယ္ ကေလး တေယာက္ဟာ အိမ္ရဲ႕အာဏာရွင္ အဲေလ ေယာင္လို႔ အိမ္ေထာင္ဦးစီး တေယာက္၊ အေဖ တေယာက္ကို တိုက္ရုိက္ေတာ႔ ဘယ္ဆန္႔က်င္ ရဲပါ႕မလဲ။

ဆန္႔က်င္ခဲ႔ရင္ အနဲဆံုး အဆူေတာ႔ခံရမယ္၊ (အရုိက္ေတာ႔ ခံခ်င္မွခံရမယ္) အေဖျဖစ္ေနလို႔ေလ၊ ပေထြး ဆိုရင္ေတာ႔ ေသႏိုင္တယ္ဗ်ာ၊ ေမေမ ကန္ေတာ႔ေနာ္၊ ပေထြးဆိုေတာ႔ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႏိႈတ္စက္ေတာ႔မွာဘဲ၊ က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးေတြက မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ အျပည္႔ ရွိတယ္္ မဟုတ္လား၊ သူ႔ရဲ႕သမီးအရင္းမဟုတ္တဲ႔ က်ေနာ္႔ကို သူ႔အမိန္နာခံေအာင္ လုပ္ေတာ႔မွာဘဲ၊ ခုနလိုမ်ဳိး ရႈအိုးအိမ္ေပၚက ေမွာက္ၾကတာမ်ဳိး (တမင္ဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ မေတာ္ တစ ဘဲျဖစ္ျဖစ္) မ်ားျဖစ္ခဲ႔ရင္ အေသသတ္္ေတာ႔ မွာေပါ႔။

အဲဒီေတာ႔ က်ေနာ္တို႔လည္းစဥ္းစားရမွာေပါ႔၊ အေဖလားပေထြးလား၊ ပေထြး ဆိုရင္ေတာ႔၊ အေဖ ကိုလုပ္တဲ႔ နည္း နဲ႔ေတာ႔ ဘယ္ရေတာ႔မလဲ၊ က်ေနာ္တို႔မွာ ပေထြးကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္တဲ႔ စြမ္းအားေတြရွိၿပီလား၊ ပေထြးကို ဆန္႔က်င္႔ႏိုင္တဲ႔ အင္အားေတြရွိရင္ေတာ႔ ရပါၿပီ၊ ခင္ဗ်ားတို႕ မတရားဘူးထင္တဲ႔ အမိန္႔အာဏာမွန္သမွ် ဆန္႔က်င္ လို႔ ရသြားပါၿပီ။

အခုက်ေနာ္ ရင္ဆိုင္ရတာက အေဖ အရင္းဆိုေတာ႔ ဒီေလာက္ေတာ႔ လုပ္လို႔ရတာေပါ႔၊ ေဖေဖက က်ေနာ္ မလုပ္ခ်င္တဲ႔ အလုပ္၊ က်ေနာ္ မတရားဘူးထင္တဲ႔ အလုပ္ေတြကို ခိုင္းခဲ႔ရင္ တတ္ႏိုင္သမွ်ေတာ႔ အနဲဆံုး က်ေနာ္ေတာ႔ မလုပ္ရေအာင္ က်ေနာ္တတ္ႏိုင္ သေလာက္အစြမ္းနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ႔ပါတယ္ဆိုတာ ေျပာျပ တာပါ (အေဖ အရင္းအေပၚ ကိုေျပာတာပါ) ။

ပေထြးဆိုရင္ေတာ႔ အခုေန အသက္ေတာင္ ရွင္ခ်င္ မွရွင္ မယ္ေနာ္၊ ႏိႈတ္စက္ခံရတာေတြမ်ားလြန္းလို႔ ေသရင္ေတာင္ေသသြားႏိုင္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း သေဘာေပါက္ေပါ႔ဗ်ာ၊ မတရားတဲ႔ အမိန္႔အာဏာ မွန္သမွ် ဆန္႔က်င္ၾက ဆိုေပမဲ႔လည္း အေဖလား....... ပေထြးလား ..........ဆိုတာကိုေတာ႔ နားလည္ၾကေပါ႔။ ဒါပါဘဲဗ်ာ.....

အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..

ေလးစားစြာျဖင့္
ေရႊစင္ဦး

No comments:

Post a Comment