Monday, July 25, 2011

ေရႊစင္ဦး သိေသာ အခ်စ္စစ္မ်ား (၁)

စာေရးသူ-ေရႊစင္ဦး
ေရႊစင္ဦး ေလး ဘယ္လို ေမြးဖြား လာသလည္း သူလိုကိုယ္လို ပါဘဲဗ်ာ...၊ ေရႊစင္ဦး နံမည္ေလး ေျပာတာပါ..၊ က်ေနာ္ ေမြးလာေတာ႔ က်ေနာ္ဟာ ေျမးဦး တူမဦး ျဖစ္တဲ႔ အတြက္ က်ေနာ္႔ ကို နံမည္ ေပးဘို႕ က်ေနာ္႔ အေဒၚ ၃ေယာက္ နဲ႔ ေဖေဖ နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ အလုပ္ရႈတ္သြားပါတယ္တဲ႔..။

ဒါေပမဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ က်ေနာ္႔ ေဒၚႀကီး က ဝတၳဳတပုဒ္ဖတ္ရင္း နဲ႔ အဲဒီ ဝတၳဳ ထဲက အၿငိမ္႕ မင္းသမီးေလး နံမည္ ေရႊစင္ဦး ဆိုတာ သေဘာၾကၿပီး အဲဒီ နံမည္ေလး ေပးျဖစ္သြားၾကပါသတဲ႔..၊ က်ေနာ္က က်ေနာ္႔ နံမည္ ေလးကို ခ်စ္တယ္.. ဒါေၾကာင္႔ ဟိုတုန္း က စိတ္ကူးယဥ္ဘူး တယ္.. ငါ စာေရးဆရာမႀကီး ျဖစ္ရင္လည္း ငါ႔ ကေလာင္ နံမည္ ကို မေျပာင္းဘူး ေရႊစင္ဦး ဘဲ ေပးမွာလို႕... ဒါေၾကာင္႕လည္း က်ေနာ္ ဟာ စာေရးဆရာမႀကီး မျဖစ္ေပမဲ႔ ခုထိ ဒီနံမည္ ေလး ကိုဘဲ စြဲစြဲ ၿမဲၿမဲ သံုးျဖစ္ပါတယ္...။

အမွန္ေတာ႔ နံမည္ အေၾကာင္းေျပာတာ ဘာမွ မဆိုင္ဘဲနဲ႔ အေခ်ာင္ဝင္ေျပာသြားတာပါ..၊ က်ေနာ္ တကယ္ ေရးခ်င္တာက က်ေနာ္႔ အေဒၚ အလတ္ အေၾကာင္းနဲ႔ က်ေနာ္႔ ငယ္ဘဝ အခ်ဳိ႕ပါဘဲ...၊ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္က က်ေနာ္႕ ကို အေဒၚမ်ားက ခ်စ္မယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္...၊ အဲဒီလို႕ ခ်စ္ၾကလို႕ သူတို႕နဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ သက္ဆိုင္ရာကို သူတို႕ မွာ တူမေလး ရွိေၾကာင္း ေရႊစင္ဦး လို႕ ေခၚေၾကာင္း ေျပာရင္းေရးရင္း နဲ႔ က်ေနာ္ ဟာ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ေမြးဖြားေပးခဲ႔ပါတယ္ တဲ႔...၊။

က်ေနာ္႔ အေဒၚ ေတြေခတ္က စာေရးဆရာ သီခ်င္းေရးဆရာေတြ စီကို မိတ္ဆက္စာေတြ အျပန္အလွန္ ေရးၾကၿပီး.. ကိုယ္႔ ၿမိဳ႕ ကိုယ္ အလည္ေခၚၾက မိတ္ေဆြ ဖြဲ႕ၾကတဲ႔ေခတ္ပါ..၊ က်ေနာ္ တို႔ အိမ္ကိုေတာင္ ရူမဝ စန္းစန္းေအး နဲ႔ ေမာင္ယဥ္ေထြး တို႕ လာဘူးတယ္ေျပာပါတယ္..။

ခုနက နံမည္ အေၾကာင္းဆက္ေျပာရရင္.. ေလဒီယိုက ဓါတ္ျပားရ သီခ်င္း ေလးတပုဒ္ျဖစ္တဲ႔ ေမာင္႔ေရႊစင္ဦး ဆိုတဲ႔ သီခ်င္းေလး (ဒီဘက္ေခတ္မွာ ေတာ႔ ေအာင္ရင္ ျပန္ဆိုထားပါတယ္)...၊ အဲဒီ သီခ်င္း ေလး ကို ေရးတဲ႔ ေတးေရးဆရာ က က်ေနာ္႕ အေဒၚ နဲ႔ မိတ္ေဆြျဖစ္ၿပီး အေဒၚ ခ်စ္တဲ႔ တူမေလး အတြက္ ဆိုၿပီး အဲဒီ သီခ်င္း ေလးကို စပ္ေပးပါသတဲ႔ (ဟုတ္..မဟုတ္ မသိပါ).. အေဒၚေတြက ၾကြားေျပာတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္...။

က်ေနာ္ အခု ေရးျပခ်င္တာက အခု က်ေနာ္႔ အတြက္ သီခ်င္း ေလး ေရးေပးတဲ႔ သီခ်င္းေရးဆရာ နဲ႔ မိတ္ေဆြ ျဖစ္တဲ႔ အေဒၚအလတ္ အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္..။

အဲဒီ အေဒၚဟာ ေျပာရရင္ မိသားစု ထဲမွာ တဘာသာ ျဖစ္ပါတယ္.. ရုပ္ရည္ အရလည္း မေျပျပစ္ သလို စိတ္သေဘာက လည္း ၾကမ္းတမ္းပါတယ္...၊ စာေတြေတာ႔ ဖတ္ပါတယ္.. ဟိုေခတ္က ၁က်ပ္တန္ ငါးမူးတန္ လံုးခ်င္း ဝတၳဳေတြ ထင္းရူးေသတၱာ နဲ႔ တလံုး က်ေနာ္ အေမြဆက္ခံရပါတယ္..၊ အကုန္ အခ်စ္ဝတၳဳ အေပါစားေတြၾကီးပါဘဲ...၊ ေျမး ရတဲ႔ ထိ တသက္လံုး စာအုပ္နံမည္ မွာ ခ်စ္မပါရင္ မဖတ္ပါ..၊ အဲဒီေလာက္ ထိ အခ်စ္ကို ကိုးကြယ္ စြဲလန္းလြန္းသူပါ...။

အဲဒီလို အခ်စ္ကို ကိုးကြယ္လြန္းေတာ႔ တကယ္ေကာ အခ်စ္စစ္ နဲ႔ ေတြ႕ရဲ႕လား ဆိုတာ ေျပာရရင္ ဒီေခတ္ႀကီးမွာ ခင္ဗ်ားတို႕ ယံုမွာ ေတာင္ မဟုတ္ဘူး...၊ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၃ႏွစ္ေလာက္က အဲဒီ အေဒၚ ဆံုးသြားပါၿပီ..၊ သူ႕ေယာက္က်ား က ဆံုးသြားၿပီးတဲ႔ ေနာက္မွာ ဂူေတာင္ေဖာက္ၾကည္႕ခဲ႔တယ္. သူ႕မိန္းမ ဘယ္လိုေနလည္း သိခ်င္လို႕ပါတဲ႔...၊ ေနာက္ၿပီး ဆံပင္ေတြ ျဖတ္ယူလာပါတယ္..။

အခုေတာ႔ ရန္ကင္းေတာင္ မွာ ဘုန္းႀကီးဝတ္ေနပါတယ္...၊ တရား ေတာ္ေတာ္က်သြားတယ္ထင္ပါတယ္...၊ က်ေနာ္ ထင္တာက သူ႕မိန္းမ က်ေနာ္႔ အေဒၚက မေသခင္ ၅ႏွစ္ေလာက္ က ေလျဖတ္ေနေတာ႔.. အေဒၚ ဆံုးသြားေတာ႔ သူစိတ္ေတာ္ေတာ္ ေပါ႔သြားမွာဘဲ လို႕ထင္တာ...။

ေနာက္ၿပီး ေယာက္က်ား ဆိုေတာ႔ အရြယ္ ဘယ္ေလာက္ ႀကီးေပမဲ႔ ငယ္လို႕ရေနတာကုိး .. အိမ္ေတြ ကားေတြ လည္း က်န္ခဲ႔တာဆို႔ ေတာ႔.. ထင္ေတာင္ မထင္မိဘူး..၊ အေဒၚကလည္း သူ႕ ကို တအား ႏိုင္စားတာ ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္႔ စိတ္ထဲမွာ ငါ႔ အေဒၚကို ခ်စ္လို႕ထက္ ေၾကာက္လို႕ လို႕ ထင္ေနတာ.. အခုမွ အေဒၚကုိ တကယ္ခ်စ္ခဲ႔ တာပါလား ဆိုတာ သိသြားပါတယ္..။

သူတို႕ အိမ္ေထာင္ၾကေတာ႔လည္း ပထမႏွစ္ေလာက္ နဲ႔ ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္း အျခင္းျခင္း ဘဲ အိမ္ေထာင္ၾကပါတယ္..၊ အဲဒီ က်ေနာ္႔ ဦးေလး ဟာ စိတ္သေဘာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသလို မိန္းမ ကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ခ်စ္ပါတယ္...။

ဒါေပမဲ႔ မိဘ ေတြမရွိေတာ႔ ဘဲ အမ (ဗိုလ္ႀကီး ကေတာ္) ရဲ႕ အေထာက္ အပန္႔ နဲ႔ ေက်ာင္းေနရတာပါ..၊ ေျပာရရင္ေတာ႔ ဆင္းရဲပါတယ္...၊ သူတို႕ အိမ္ေထာင္ၾကၿပီး .. ခ်ဳိ႕ခ်ဳိ႕တဲ႔တဲ႔ နဲ႔ ပညာသင္ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ တခါတရံ ရုပ္ရွင္ ေတြဘာေတြ ၾကည္႔မယ္ဆိုရင္ အျပင္ရုံ ေတြမွာ မၾကည္႔ ႏိုင္ပါဘူး... နန္းတြင္း ထဲမွာ ရွိတဲ႔ နန္းတြင္း ရုပ္ရွင္ရုံ မွာသာ ၾကည္႕ရပါတယ္....၊ ေစ်း တအား ေပါတာကိုးဗ်..။

အဲဒီမွာ ရုပ္ရွင္သြားၾကတဲ႔ အခါ က်ေနာ္ မွတ္မိေနတာေလး တခ်ဳိ႕ ကို ေျပာျပပါမယ္...၊ ေဆာင္းတြင္း ႀကီး ပုရစ္ေပၚခ်ိန္ေပါ႔... က်ေနာ္ တို႕ မႏၱေလး သားေတြ ပုရစ္ေၾကာ္ ႀကိဳက္ၾကတာေတာ႔ ေျပာမေနပါဘူးဗ်ာ...၊ ႀကိဳက္သလား မေမးနဲ႔... ဟိုေန႔ကေတာင္ က်ေနာ္႔ သမီးေတြ က ေျမပေဒသာ စာအုပ္ရိုက္ေပးရင္းနဲ႔ က်ဳိင္းေကာင္ အေၾကာင္းေတြ႕လို႕ လာေမးလို႕ က်ေနာ္ ရွင္းျပရင္းနဲ႔ ပုရစ္ေၾကာ္ေလး လြမ္းသြားေသး တယ္..။

တေန႔ အဲဒီလို႕ နန္းတြင္းထဲ ရုပ္ရွင္သြားၾကည္႔ရင္းနဲ႔ က်ေနာ္ တို႔ ၃ေယာက္ ျပန္လာၾကေတာ႔ နန္းတြင္းထဲ က ဓါတ္မီးတိုင္ ေတြမွာ ပုရစ္ေတြ တဖုတ္ဖုတ္ နဲ႔ ေကာက္မ ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ၾကပါတယ္...၊ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႕ တူအရီး ၃ ေယာက္ ဝိုင္းအားေပးလိုက္ၾကပါတယ္...၊ ပုရစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရပါတယ္..၊ ထည္႕စရာ မရွိပါဘူး..၊ အဲဒါနဲ႔ ဦးေလး ရဲ႕ စြပ္ၾကယ္ေလး ခၽြတ္ၿပီး ထည္႔ပါတယ္..၊ မဆန္႔ ပါဘူး .. စြပ္ၾကယ္ကို  ပုရစ္ေတြက ကိုက္ျပစ္ၾကလို႕.. အေပါက္ေတြ မြေနပါတယ္...၊ ခဏေနေတာ႔... ပုဆိုးေလး ခၽြတ္ၿပီး ပုရစ္ေတြ ထည္႕ပါတယ္.. ၊ ဦးေလးမွာ.. ေဘာင္းဘီ တိုေလးေတာ႔ ပါပါတယ္ ေနာ္..။

အဲဒီ ပုရစ္ ပုဆိုးထုတ္ႀကီး နဲ႔ အိမ္ျပန္လာၾကၿပီး မနက္လင္းေတာ႔ ေမေမ ပုရစ္ေတြ စားလို႕ မႏိုင္ေအာင္ ေၾကာ္ေနတာကို မွတ္မိပါတယ္...။

ေနာက္ေတာ႔ သူတို႕လင္မယား ရဲ႕ ရန္ပြဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး အေၾကာင္းေပါ႔ ... အဲဒီထဲက ရန္ပြဲ တခုအေၾကာင္း ေျပာျပ ပါမယ္...၊ သူတို႕ ဟာ ရန္ျဖစ္ရင္ အိမ္တံခါးပိတ္ ျဖစ္ၾကပါတယ္.. အျမင္မေတာ္တာေတြ ျဖစ္မွာ ဆိုးလို႕ရယ္.. တကယ္ကို ႏွစ္ေယာက္ထဲ ရန္ျဖစ္ခ်င္လို႕ရယ္ လို႕ ထင္ပါတယ္...။

သူတို႕ ရဲ႕ ေတာ္ရုံတန္ရုံ ရန္ပြဲကို ေတာ႔ ဘယ္သူမွ အေရးလုပ္ၿပီး မျဖန္ေျဖပါဘူး.. ခဏေနေတာ႔ ေမာင္ ေရ ႀကိဳင္ ေရ ျပန္ ျပန္ျဖစ္သြားၾကလို႕ပါဘဲ...၊ အဲဒီ ေန႕ကေတာ႔ ရန္ပြဲ က ေတာ္ေတာ္ ျပင္းထန္ပါတယ္...၊ ခဏေနေတာ႔ က်ေနာ္႔ အေဒၚက ဦးေလး ကို အိမ္က ႏွင္ခ်တဲ႔ အသံၾကားပါတယ္...၊ မခံခ်င္ စရာေတြလည္း အရမ္း ေျပာတာၾကားပါတယ္..၊ ငါ႕မိဘ အိမ္ေန ငါ႔မိဘ ေၾကြးတာစား အလကား ကေလကေျခ နဲ႔ ေျပာရင္း  အရွက္ရွိရင္ အိမ္ေပၚက ဆင္းသြားလို႕ ေျပာပါတယ္...။

ခဏေနေတာ႔ ဦးေလး ဟာ သုတ္သုတ္-သုတ္သုတ္  နဲ႔ ဆင္းလာပါတယ္.. အထုတ္တထုတ္ လက္က ဆြဲလို႔ ပါ... က်ေနာ္လည္း ဟာ.. ဒီတခါေတာ႔ တကယ္ ဆင္းၿပီ ဟ လို႕ ထင္ေနေသးတယ္... ေနာက္က က်ေနာ္႔ အေဒၚ ရဲ႕ ေအာ္သံၾကားလိုက္ ရပါတယ္... ေဟ႕ လက္ထဲက အထုတ္ထားခဲ႔စမ္း နင္ အိမ္ေပၚ တက္လာ တုန္းက ဘာ အထုတ္ပါလို႔လည္း တဲ႔... အဲဒါနဲ႔ ဦးေလး လည္း ျပန္လွည္႔ၿပီး အထုတ္ေလး ထားၿပီး ျပန္ဆင္း လာပါတယ္...။

အဝတ္တထည္ ကိုယ္တခုပါဘဲ... ၊ ခဏေနေတာ႔ ေအာ္သံ ၾကားရျပန္ပါတယ္... ေဟ႕မ်ဳိးတင္႔ ငါဆင္ထား တာ ေတြ ဝတ္သြားစရာ မလိုဘူး.. အဲဒါ ငါ ဝယ္ေပးထားတဲ႔ ပုဆိုး ငါ ဆင္ထားတဲ႔ အင္က်ီ တဲ႔ ဗ်ာ... အရွက္ ရွိရင္ ငါဆင္ထားတာေတြ ခြ်တ္ခဲ႔တဲ႔...၊ ဦးေလး က ျပန္လွည္႕သြားျပန္တယ္...၊ က်ေနာ္ ကေတာ႔ ဘယ္လိုမ်ား ဆင္းလာအုန္းမွာ လည္းလို႕ ဆက္ၾကည္႕ေနတယ္...၊ အမယ္ ေဘာင္းဘီတို ေလး နဲ႔ ဆင္းလာတယ္ဗ်....၊ ခဏ ေနေတာ႔ အိမ္ထဲ က ေအာ္သံၾကားရျပန္တယ္...၊ ဟဲ႕ မ်ဳိးတင္႕ ျပန္လွည္႔ ခဲ႔ လူျမင္ မေကာင္းဘူး... မဆင္းနဲ႔ေတာ႔တဲ႔....။

ဆက္လက္ ေရးသားပါအုန္းမည္.. အားေပးၾကပါ။

ေလးစားစြာျဖင္႔
ေရႊစင္ဦး

No comments:

Post a Comment