Wednesday, July 27, 2011

ငယ္ဘဝ မ်ား (၁ဝ) ႏွင္႔ က်ေနာ္႔ ခ်စ္ခရီး ၁၁ နွစ္ အပိုင္း (၁၀)

 မင္းသား နဲ႔ မင္းသမီး မဟုတ္ပါ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး နဲ႕ က်ေနာ္ နဲ႔ျဖစ္ပါတယ္...အဟီး...ခ်က္စရာႀကီး

ဒီလိုနဲ႔ အေျခအေနအားလံုး ဟာထူးမျခားနား ျဖစ္ေနခဲ႔ပါတယ္..၊ က်ေနာ္႕ ခ်စ္ခရီးကို မဆက္ခင္ က်ေနာ္႕ ဘဝ အေၾကာင္းကို နဲနဲေျပာခ်င္တယ္၊ ေရွ႕မွာလည္း က်ေနာ္ ေျပာခဲ႔ ၿပီးသားပါ..၊ ဒါေပမဲ႔ အခ်စ္ (လက္ထပ္ျခင္း) နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္႕ ခံယူခ်က္ေတြ ဟာ က်ေနာ္ ျဖတ္သန္း ရတဲ႔ ဘဝအေပၚ မူတည္ၿပီး ေျပာင္းလဲသြားတယ္ ဆိုတာ ေျပာမျပရင္ က်ေနာ္ ကို က်ေနာ္ လိပ္ျပာမသန္႕ ျဖစ္ေနမွာစိုးလို႕ နဲနဲေလာက္ ေျပာခ်င္ပါတယ္..၊သည္းခံၿပီး ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္..။

က်ေနာ္႔႕ မွာ ေမာင္ ၃ ေယာက္၊ ညီမ ၂ ေယာက္ ရွိပါတယ္..၊ က်ေနာ္႕ ေမာင္ အငယ္ဆံုး ဆိုရင္ က်ေနာ္ နဲ႕ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး စႀကိဳက္ၾကတံုးက ၃ႏွစ္ဘဲ ရွိပါေသးတယ္..၊ က်ေနာ္နဲ႕ ၁၆ ႏွစ္တိတိ ကြာပါတယ္၊ က်ေနာ္ ကတအား ခ်စ္ပါတယ္.၊ ညီမ အငယ္ဆံုးက လည္း အဲဒီလိုပါဘဲ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္ ခ်စ္ခဲ႔ပါတယ္..၊ က်ေနာ္႕အေဖ ကဝန္ထမ္း ဆိုေတာ႔ ဟိုေျပာင္း၊ ဒီေျပာင္း၊ မေျပာင္းလည္း သားသမီးကို ဘာမွ ဂရုမစိုက္ တတ္ဘူး ဆိုေတာ႔ အဲဒီ ေမာင္ႏွမ ေတြကို က်ေနာ္ ဘဲ ျပဳစုေစာင္႔ေရွာက္ ခဲ႔ရပါတယ္..။

က်ေနာ္႕ ေမေမ ကလည္း လံုးဝရုိးၿပီး ေလာကႀကီး အေၾကာင္းကို ဘာမွ မသိပါဘူး.၊ ေဖေဖ နဲ႕ ျပႆနာ မျဖစ္ရင္ ၿပီးေရာ က်န္တာေတြကို နားမလည္ပါဘူး..၊ ေမေမက အဲဒီလိုေရွာင္ေပမဲ႔ ေဖေဖ ရဲ႕ တပူပူ တဆူဆူ ဒဏ္ေတြကေတာ႔ က်ေနာ္႕ ဘဝမွာ ေတာ္ေတာ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ စိတ္ကို ထိခိုက္ခဲ႔ရပါတယ္..။

က်ေနာ္႔ တသက္လံုးလည္း မိဘ ေမတၱာနဲ႕ `ဂရုစိုက္မႈ႕ ကို မရခဲ႔ဘူးဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ သိတတ္တဲ႕ ... က်ေနာ္႕ မွာ ဂရုစိုက္ႏိုင္စြမ္း ရွိတဲ႔ အခ်ိန္က စၿပီးေတာ႔ ေမာင္ႏွမ ေတြကို ဂရုစိုက္ ခဲ႔ပါတယ္..၊ က်ေနာ္႕ ေမာင္အႀကီးဆံုးဆိုရင္ တျခား အေၾကာင္းေတြ ခဏထားလိုက္အုန္း ပညာေရးနဲ႕ ပတ္သက္တာ တခုဘဲ အရင္ေျပာပါအုန္းမယ္..။

သူ႕ first year ကေန final ထိ physics major နဲ႕ တက္ေနစဥ္မွာ သခ်ာၤ ကို က်ေနာ္ သင္ေပးခဲ႔တာပါ..၊ ခင္ဗ်ား တို႕ စာသင္တာမ်ား လို႕ မထင္လိုက္ပါနဲ႕ သူက က်ဴ ရွင္လည္း မတက္ ေက်ာင္းလည္း လံုးဝ မတက္ ေတာ႔ တကၠသိုလ္ သခ်ာၤကို က်ေနာ္ သင္ေပးတာဘဲ သူတတ္ပါတယ္..။

ေနာက္ၿပီး သူမ်ားေတြ သင္သလို လူေတြ သင္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ သင္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး..၊ သူ႕ အျပင္က ျပန္လာတဲ႔ အခ်ိန္ ည ၁၂ နာရီ ၁ နာရီ မွာ က်ေနာ္ အိပ္ရာထဲက ထၿပီးသင္ရတာပါ..၊ တခါတေလ သူ႕စီက အနံေလး တသင္းသင္းနဲ႕ေပါ႔ဗ်ာ..၊ က်ေနာ္က သူစာေမးပြဲ က်မွာ စိုးရိမ္ၿပီး ည ည ထသင္ေပး ရတာပါ..၊ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးပါတယ္..၊ ေနာက္ဆံုး final ၿပီးမွ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ မွာ qualify သြားတက္မွ က်ေနာ္ တာဝန္ၿပီးသြားပါတယ္..။

ဒုတိယ ေမာင္အလတ္ကေတာ႔ လိမ္မာပါတယ္၊ မိသားစု နဲ႕ ေနရတဲ႕ အခ်ိန္လည္း နဲပါတယ္..၊ ျပည္မွာ က်ေနာ္႔ ေဒၚႀကီးနဲ႔ သြားေနပါတယ္၊ ေနာက္ဆံုး သူ ဘြဲ႕ရၿပီးေတာ႔ စင္ကာပူမွာ အလုပ္သြားလုပ္ေတာ႔ အုိဗာ စေတး ျဖစ္သြားေတာ႔ ဟို မေလးရွား ဘက္သြားစေတးေရွာင္ ဘာညာ ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ သူ႕ကို သနားလြန္းလို႕ သူသြားေနတဲ႕ ၃ႏွစ္ တိတိ ညစဥ္ ပဌာန္း အရွည္ နဲ႕ ေမတၱာသုဒ္ သူ႕အတြက္ ရည္ညႊန္းၿပီး ညစဥ္ ရြတ္ဖတ္ ေပးပါတယ္..။

ညီမ အငယ္ဆံုးကေတာ႔ က်ေနာ္ အခ်စ္ဆံုးနဲ႕ အသက္လည္းကြာတယ္ ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ ဂရုစိုက္တာ အခံရဆံုးပါ..၊ သူ ၈တန္း ႏွစ္က စၿပီးေတာ႔ အခ်ိန္မွန္ စာၾကည္႕စားပြဲထို္င္ ဘို႕ စာက်က္ရင္း စားဘို႕တခုခု နဲ႔ ျခင္ေဆးေခြ ထြန္းေပးတာ ကစၿပီးေတာ႔ ေနစဥ္ မပ်က္ လုပ္ေပးပါတယ္..၊ ဆယ္တန္းေအာင္ ေတာ႔ လည္း ႀကိဳက္ရာယူခြင္႔ ရွိရဲ႕သားနဲ႕ ဘီအီးဒီ တက္မယ္ စာသင္တာဘဲ ဝါသနာပါတယ္ ဆိုလို႕ က်ေနာ္႔ မွာ စိတ္ေတြဆင္းရဲ ၿပီး ေနာက္ဆံုး အတုိက္အခံ ေတာ္ေတာ္လုပ္လိုက္မွ MIT သြားတက္ပါတယ္..။

အဲဒီတုန္းက မႏၱေလး ရန္ကင္းေတာင္ေျခ နားမွာ MIT စဖြင္႔တာပါ၊ ညီမက second batch ဆိုေတာ႔ ဘာမွ မဖြံၿဖိဳးေသးတဲ႔ အခ်ိန္ ေတာထဲ၊ေတာင္ထဲ မွာ သြားတက္ရတာ ပင္ပန္းလြန္း လို႔ ေက်ာင္းကျပန္လာ ရင္ ေက်ာင္းမတက္ ေတာ႔ဘူး..ဆိုၿပီး အၿမဲတန္း ၿခိမ္းေျခာက္ ေနပါတယ္.. သူေက်ာင္းက ျပန္တဲ႔ အခ်ိန္ ဆိုရင္ က်ေနာ္ အၿမဲတန္း ေရွာင္ေန ရပါတယ္၊ ေနာက္ေတာ႔ အေဆာင္ပို႕ေပးမွ နားေအး ပါေတာ႔တယ္၊ ဒါေပမဲ႔ အေဆာင္ ေနေတာ႔လည္း ေရက အစပို႕ေပး ရပါတယ္..၊ သူ႕အတြက္ အပတ္စဥ္ အေျခာက္အခ်မ္း လုပ္ေပးတာက စၿပီးေတာ႔ က်ေနာ္ဘဲ တာဝန္ယူခဲ႔ပါတယ္..။

ေမာင္ အငယ္ဆံုးကေတာ႔ ေျပာမေနနဲ႕ ေတာ႔ ေပါ႔ဗ်ာ.၊ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးပါတယ္..၊ ဆိုးတယ္ ဆိုတာ မေကာင္းတာေတြ လုပ္တာမဟုတ္ပါဘူး..၊ စာမက်က္တာ..၊ စာက်က္ခ်ိန္မွာ ေဘာလံုး ကန္တာ ေလွ်ာက္ လည္ တာ ေပါ႔ဗ်ာ..၊ အဲဒါေတြ အတြက္ က်ေနာ္က မိဘ နဲ႕ မျခား ပူပန္ခဲ႔ ရပါတယ္..၊   က်ေနာ္႔ မိသားစု အေနနဲ႕ ေျပာရရင္ မိဘ ထက္ေတာင္ ပိုၿပီးပူခဲ႔ ရပါတယ္..။

ညီမ အလတ္ကေတာ႔ က်ေနာ္နဲ႔ လည္း အသက္သိပ္မကြာဘူး ဆိုေတာ႔ သူ႕ ပညာေရးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွ လုပ္မေပးခဲ႔ရပါဘူး..၊ သူလည္း က်ေနာ္ နဲ႔ထပ္တူ မိသားစု ျပႆနာ ကို ခံစားခဲ႔ ရသူပါ၊  ေနာက္ဆံုး MSc part II မွာဘဲ သူစာက်က္ရတာ ဦးေႏွာက္ေျခာက္လို႕ ဆိုၿပီး  သူတို႕ စာသင္တဲ႔ ပါေမာကၡကို စာက်က္ရမယ္႔ ဟာသြားေမးခိုင္းပါတယ္.၊ ဆရာႀကီးေတြက က်ေနာ္႕ဆိုရင္ ခ်စ္ၾကပါတယ္..၊ ငယ္ငယ္ ကေလးထဲက အိမ္မွာ ဝင္ထြက္ေနတဲ႔ ေဖေဖ သူငယ္ခ်င္းေတြဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ ကေတာ႔ ေမးရဲပါတယ္..။

ဒါေပမဲ႔ ဗ်ာ မနက္ျဖန္ေျဖရမွာ ဒီေန႔ညေန သြားေမးခိုင္းတာ တျခားသူဆိုရင္ ရုိက္ထုတ္မွာေပါ႔ က်ေနာ္ ဆိုေတာ႕လည္း ဆရာႀကီးက ပညာရွိနည္းနဲ႕ ေျဖလိုက္ပါတယ္၊ သူေမးခိုင္းတဲ႔ က်က္ရမလားမက်က္ရဘူး လားဆိုတဲ႔ အပိုင္းကို အခ်ိန္ရရင္ က်က္ပါတဲ႔..၊ မရရင္ မက်က္ပါနဲ႔ ဆိုၿပီး ေျဖလုိက္ပါတယ္..၊ အဲဒါ အခုေျပာေတာ႔ သာ ဘာမွ မဟုတ္တာ က်ေနာ္႔ ကို ေတာ္ေတာ္ stress ျဖစ္ေစခဲ႔တယ္.. ၊..ေနာက္ၿပီး NCC ေျဖေတာ႔ လည္း  ညီမ အလတ္နဲ႕ေမာင္အငယ္ဆံုး ေျဖခဲ႔တာပါ..၊ အဲဒီေတာ႔လည္း ေတာ္ေတာ္ ဂရုစိုက္ခဲ႔ ရပါတယ္..။

က်ေနာ္ ေရးတဲ႔ တခ်ဳိ႕ အခ်က္ ေတြက က်ေနာ္ နဲ႕ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး နဲ႔ အိမ္ေထာင္ က်ၿပီးမွ လုပ္ေပးရတာေတြပါ ပါပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ဒါေတြအားလံုးဟာ က်ေနာ္ ဘာသာ က်ေနာ္ သူတို႕ကို ခ်စ္ခဲ႔တာေတြပါ..၊ က်ေနာ္႕ ခံစားခ်က္ေတြပါ..၊ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ္ သိပ္ခ်စ္တတ္တယ္..၊ ေနာက္ၿပီး ခ်စ္ဖို႕ ေၾကာက္သြားတယ္..၊ ကိုယ္ ကို ကိုယ္ ျပန္သံုးသပ္ရရင္ ေမာင္ႏွမ ေတြကိုေတာင္ ဒီေလာက္ခ်စ္ရ ပူပင္ခဲ႔ ရတာ သားသမီး ဆိုရင္ ဆိုၿပီး ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္သြားပါတယ္..။

က်ေနာ္ အခုေျပာေနတာေတြ ဟာ က်ေနာ္႕ အတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္..၊ ေဖေဖ နဲ႕ ေမေမ နဲ႕ အိမ္ေထာင္ ေရး ကိုၾကည္႕ၿပီး ငယ္ငယ္ ေလးကထဲက ေယာက္က်ားေတြကို မုန္းတယ္..၊ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီးက ခ်စ္တတ္လြန္း လို႕သာ က်ေနာ္ ရုန္းမထြက္ႏွိင္ ခဲ႕တာကိုးဗ်..။

ေနာက္ၿပီး ေမာင္ႏွမ ေတြကို သား၊ သမီး ကဲ႔သို႕ ေစာင္႔ေရွာက္လာၿပီး မိဘ ကဲ႔သို႔ ပူပင္လာခဲ႔ရတာ ေတြေၾကာင္႔ က်ေနာ္ ဟာ အိမ္ေထာင္ျပဳ သားသမီးေမြး ဆိုတဲ႔ စိတ္ ကုန္သြားတာပါဘဲ..။  က်ေနာ္႔ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး ကေတာ႔ က်ေနာ္ နဲ႔ ဆန္႕က်င္ဘက္ပါ။ သူက အႀကီးဆံုး ေပမဲ႔ မိသားစု အပူရွိခဲ႔ ရင္ေတာင္ သူ႕ေအာက္က ညီအလတ္က သာ တာဝန္ယူခဲ႔တာပါ။ သူကေတာ႔ အေမ အခ်စ္ဆံုးနဲ႕ အိမ္မွာ ဗိုလ္ အၾကဆံုးပါ..၊ သူ႕တို႕ ညီအကို ၃ေယာက္ နဲ႔ ညီမ တေယာက္ထဲရွိတာေတာင္ အဲဒီ ညီမအငယ္ဆံုးက  ေတာင္ သူ႕ကို အလိုလိုက္ရပါတယ္..။

ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး က က်ေနာ္႔ရဲ႕အပူေတြကို ၾကည္႕ၿပီးေတာ႔ အံၾသပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔လည္း သူလည္း က်ေနာ္႕ကို ခ်စ္လြန္းလို႕ က်ေနာ္ နဲ႔ အတူ ခြဲေဝထမ္းေဆာင္ ခဲ႔ပါတယ္..။ ဒါေတြက က်ေနာ္႕ စိတ္ နဲ႕ မိသားစု အေျခအေနကို ခင္ဗ်ားတို႕  နားလည္သြားေအာင္ နဲနဲေလာက္ေျပာျပတာပါ..။

အခုလို က်ေနာ္တို႕ မဂၤလာေဆာင္ဘို႕ အေျခအေန မေပးျဖစ္ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္႕ ေမာင္ေလး ေတြကလည္း သူတို႕ အေဖရဲ႕ အဓိပၸါယ္ မရွိတဲ႔ ကန္႔ကြက္မႈ႕ကို ေတာ္ေတာ္ မုန္းေနၿပီဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ တို႕ ၂ေယာက္ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ သူတို႕က အထုပ္ထမ္းပို႕မယ္ တကဲကဲပါ..။

က်ေနာ္႕ အေမက လည္း ဒီလို ပါဘဲ.၊ ဒါေပမဲ႔ က်ေနာ္ အဲဒီလို ဘယ္ေတာ႔မွ မလုပ္ပါဘူး..၊ ခိုးရာလိုက္တာ ကိုလည္းမုန္းပါတယ္..၊ ေဖေဖ သေဘာမတူလို႕ တကယ္ယူရေတာ႔ မယ္ဆို ရင္ေတာင္  ေဖေဖ ေရွ႕မွာဘဲ ေျပာၿပီး သြား မယ္ လို႕ ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္..၊ မဂၤလာေဆာင္ တာကေတာ႔ ေဖေဖ သေဘာ မတူဘဲနဲ ဘယ္လိုမွ ေဆာင္လို႕ မျဖစ္ပါဘူး..၊ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီးရဲ႕ မိဘေတြကို အားနာ ရအုန္းမယ္ မဟုတ္လား..။

ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္႕ ရဲ႕စိတ္ရင္း အမွန္ ကိုေျပာရရင္ အိမ္ေထာင္ျပဳခ်င္ တဲ႔ စိတ္ ကို မရွိေတာ႔ပါဘူး..၊ အခုလို႕ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တြဲေနရတာကိုဘဲ အသားၾကသလို ျဖစ္ေနေတာ႔ အဲဒီလို ဘဲ ေနခ်င္ပါေတာ႔ တယ္..၊ အိမ္ေထာင္ျပဳရင္ ခံရမဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး ဒုကၡေတြကို မခံခ်င္ေတာ႔ ပါဘူး..၊ အဲဒီလို မခံခ်င္တာနဲ႕ အမွ် ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး ကိုလည္း အိမ္ေထာင္ျပဳတာ မေကာင္းတဲ႔ အေၾကာင္း သားသမီးအပူဟာ ဘယ္ေလာက္ ဆိုးတယ္ ဆိုတဲ႕ အေၾကာင္းေတြကို အခ်ိန္ရွိသ၍ နားသြင္းထားတာဆိုေတာ႔ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး က လည္း ေတာ္ေတာ္ နားဝင္ေနပါၿပီ..။

အဲဒီေတာ႔ က်ေနာ္ တို႕၂ေယာက္ သေဘာ အတိုင္းဆိုရင္ မယူရင္လည္း ရၿပီ..၊ ဒါေပမဲ႔ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး မိဘ မ်ားနဲ႔ က်ေနာ္႔ အေမနဲ႕ ေမာင္ႏွမမ်ားနဲ႔ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ တစုက သဲသဲ လႈတ္ေနၾကတာဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ တို႕ ၂ေယာက္ဟာ ေျပာမေကာင္းလို႕ အလိုက္သင္႔သာ ေနရတာ သိပ္ေတာ႔ စိတ္မပါေတာ႔ပါဘူး..။

က်ေနာ္ တို႕ မဂၤလာ ေဆာင္ကိစၥ ကို ေဖေဖ သေဘာမတူလို႕ မေဆာင္ရဘူး ဒီေလာက္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တြဲၿပီး မယူရဘူးဆိုၿပီး အားလံုးရဲ႕ အျမင္မွာ သနားစရာ သမီးအလိမ္မာ ေလး အျဖစ္ ၿမိဳ႕ေမတၱာခံယူေနရၿပီး ေတာ္ေတာ္ ဟန္က်ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာမွ..ဖခမည္းေတာ္ ဘုရားကို ဘယ္နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္ ေတြကမ်ား သေဘာထားေတြ ေျပာင္းလဲေစသလည္း မသိပါဘူးဗ်ာ..က်ေနာ္႕ ကိုေခၚၿပီးေတာ႔ ၂ ကိုယ္ၾကား မဂၤလာ ကိစၥကို စ ေျပာလာပါတယ္..။

မနက္ျဖန္ဆိုရင္ေတာ႔ The end

ေလးစားစြာျဖင့္
ေရႊစင္ဦး
.

No comments:

Post a Comment