Sunday, July 31, 2011

က်ေနာ္ လည္ခဲ႔ေသာ အိမ္ကေလးမ်ား (၃)

စာေရးသူ-ေရႊစင္ဦး
က်ေနာ္ လည္ခဲ႔ေသာ အိမ္ကေလး မ်ားကို ဖတ္ၿပီးေတာ႔ ဒီတခါေတာ႔ ငါ႔ တို႔ အမႀကီး ဘယ္အိမ္ေတြ လည္ ၿပီး ဘာေတြမ်ား မဟုတ္တရုတ္ ေတြတတ္လာအုန္းမွာ လည္းဆိုၿပီးေတာ႔ ေတြးေတာ ေနၾကသူမ်ား အတြက္ (မေတြးလည္း ေတြးတယ္လို႔ ယူဆပါမည္) ဆက္လက္ ေရးသားပါအုန္းမယ္..။

က်ေနာ္ ငယ္ငယ္က အလြန္ (တကယ္ေတာ႔ နဲနဲ ပါ) ဆိုးေတာ႔ ေဖေဖ နဲ႔လည္း ခဏခဏ စိတ္ဆိုး ရန္ျဖစ္ေလ႔ ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ား..၊ ရန္ျဖစ္တိုင္းလည္း က်ေနာ္ဟာ စက္ဘီးေလး စီးၿပီး က်ေနာ္႔ သူငယ္ခ်င္း အိမ္ ထြက္ထြက္ သြားေလ႔ရွိပါတယ္..၊ သူငယ္ခ်င္း အိမ္က မႏၱေလးၿမိဳ႕ ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ရပ္ကြက္ တခုျဖစ္တဲ႔ စီပီလိုင္း ရပ္ကြက္ ျဖစ္ပါတယ္..၊ ႀကဳံ လုိ႔ ေျပာလိုက္ရအုန္းမယ္ မႏၱေလး အေၾကာင္းေရးတဲ႔ ဝတၳဳေတြ ဆိုရင္ သူေဌးဆိုရင္ စီပီလိုင္း မွာ ေနေလ႔ရွိတယ္..၊မယံုရင္ သတိထားၾကည္႔ၾကပါ ခင္ဗ်ား..၊ သူငယ္ခ်င္း ကေတာ႔ သူေဌးမဟုတ္ပါ..။

သူငယ္ခ်င္း ဟာ အေမ ေရာ အေဖ ေရာ ဆံုးသြားၿပီး ေမာင္ႏွမ တစု စုေနၾကတဲ႔ အတြက္ က်ေနာ္ ဟာ သူငယ္ခ်င္းမ်က္ႏွာနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနရပါတယ္..၊ သူငယ္ခ်င္း က ေမာင္ႏွမ ၇ ေယာက္မွာ အငယ္ဆံုး ျဖစ္တဲ႔ အတြက္ သူ႕ေမာင္ႏွမမ်ားက အလိုလိုက္ပါတယ္..။

သူငယ္ခ်င္းအိမ္က ျခံအက်ယ္ႀကီးပါ၊ သရက္ပင္ အုန္းပင္ ပိေတာက္ပင္ ေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ က်ေနာ္ အဖို႔ ေတာ႔ အလြန္ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းပါတယ္..၊ က်ေနာ္ဟာ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ အေဖ မေကာင္းေၾကာင္း ကိုယ္ ေကာင္းေၾကာင္းေျပာၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး စားေသာက္ ေနထုိင္ပါတယ္..၊ ဒါေပမဲ႔ ညထိေတာ႔ ေနလို႔ မရပါဘူး..၊ က်ေနာ္ ဟာ ဘယ္ေလာက္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနေန သူမ်ား အိမ္မွာေတာ႔ ညအိပ္ မေနရဲ ပါဘူး..၊ ေဖေဖ ကို အဲဒီေလာက္ေတာ႔ မဆန္႔က်င္ရဲပါဘူး..၊ အဲဒါနဲ႔ အခ်ိန္တန္ေတာ႔ အိမ္ျပန္ ရေတာ႔တာေပါ႔..။

က်ေနာ္ အဲဒီတုန္းက ၉တန္းႏွစ္ထင္တယ္..၊ က်ေနာ္႔ အေဖ နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ စကားမ်ားပါတယ္..၊ အဲဒီမွာ က်ေနာ္ လည္း ထံုးစံအတုိင္း သူငယ္ခ်င္း အိမ္ထြက္သြားတာေပါ႔..၊ ညေန မိုး ခ်ုဳပ္ခ်ဳပ္ေပါ႔..၊ အခါတုိုင္း သူငယ္ခ်င္းအိမ္ သြားတယ္ဆိုတာ ေန႔ ဘက္ပါ..၊ ညေနေစာင္း ေတာ႔ျပန္တာဘဲ ...၊ မျပန္လို႔ လည္းမရဘူး က်ေနာ္ မျပန္ရင္ က်ေနာ္႔ အေမ ဘဲ ဒုကၡေရာက္မွာ..၊ ခဏေနရင္ ဆိုက္ဂ်ဲရုိး နဲ႔ (ကေလးေပါက္စနဲ႔ ) အေခၚေတာ္ ေရာက္လာမွာ ဆိုေတာ႔ ျပန္ရေတာ႔တာေပါ႔..။

အဲဒီ ေန႔ကေတာ႔ မိုးလည္းခ်ဳပ္ စိတ္လည္း ေတာ္ေတာ္ညစ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းစီကို ထြက္လာတာပါ..၊ သူငယ္ခ်င္း က လြယ္အိပ္ကေလးနဲ႔..၊ နင္ဘယ္သြားမလို႔လဲ ဆိုေတာ႔.....ငါ႔ အကို အမ ဝမ္းကြဲ ေတြအိမ္ စာသြားက်က္ မလို႔တဲ႔..က်ေနာ္လည္း နင္အခါတုိင္းလည္း အဲဒီသြားက်က္တာလား ဆိုေတာ႔ အခုမွ  အမႀကီးက အိမ္တေယာက္ထဲ စာက်က္တာ ေကာင္းေကာင္းမက်က္ လို႔ အဲဒီလႊတ္တာတဲ႔..၊ က်ေနာ္႔ မွာေတာ႔ ခိုကိုးရာမဲ႔ ေပါ႔ စိတ္ဓါတ္ ေတာ္ေတာ္ က်သြားတယ္..၊ ငါ ဘယ္မ်ားသြားရပါ႔မလည္း ေပါ႔..၊ ဒါေပမဲ႔ သူငယ္ခ်င္းက အလိုက္သိတယ္ဗ်..နင္လည္းလိုက္ခဲ႔..ငါ႔ အကို အမေတြက စာလည္းေတာ္တယ္..၊ သေဘာ လည္းေကာင္းတယ္..၊ စာေတြရွင္းခိုင္းတာေပါ႔ ဘာညာနဲ႔ ဆြယ္ေတာ႔ တာေပါ႔..။

အဲဒီမွာ က်ေနာ္လည္း စဥ္းစားတာေပါ႔..၊  ဒီအခ်ိန္မွ စာက်က္ရင္ ညမိုးခ်ဳပ္မွာ..၊  ငါဒီမွာ မရွိရင္ ေမေမ ဆိုက္ဂ်ဲရုိး နဲ႔ ေရာက္လာ ၿပီး စိတ္ပူေနမလား ဆိုၿပီး စိတ္တထင္႔ထင္႔ နဲ႔ ေနတယ္..၊ တဘက္ကလည္း ငါ ဘယ္သြားသြား အိမ္က မသိေလေကာင္းေလ.. သူတို႔ မ်ားမ်ား စိတ္ပူေအာင္ ဆိုၿပီး သြားခ်င္တာက တဘက္နဲ႔ ေဝခြဲမရ ျဖစ္ ေနပါတယ္..၊ ေနာက္ေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ လိုက္သြားလိုက္တယ္..၊ သူငယ္ခ်င္း အိမ္ကိုလည္း ေမေမ လာရင္ စာသြားက်က္တယ္ မိုးခ်ဳပ္မွျပန္ခဲ႔မယ္ ေျပာခိုင္း ၿပီးထြက္လာၾကတယ္..။

သူငယ္ခ်င္း  နဲ႔ သြားေပမဲ႔ စိတ္ထဲကေတာ႔ ညစ္ညစ္ဘဲ ကိုယ္ မရင္းႏွီးတဲ႔ အိမ္တအိမ္ သြားရမွာရယ္..၊ စာမက်က္ခ်င္ ဘဲ က်က္ရမွာရယ္..ေတြး ၿပီး စိတ္ညစ္ေနတာေပါ႔..၊ အမွန္ေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းကို ကိုယ္ေကာင္းေၾကာင္း ေတြေျပာၿပီး ရင္ဖြင္႔ ခ်င္ေနတာ..၊ အဲဒီလိုနဲ႔ သူငယ္ခ်င္း အိမ္နဲ႔ ၂လမ္းေက်ာ္ ေလာက္မွာ ဘဲ သြားရမယ္႔ အိမ္ေရာက္သြားပါေရာ..။

သူငယ္ခ်င္းအိမ္ မွာေတာင္ သစ္ပင္ေတြနဲ႔ ျခံအက်ယ္ႀကီးဆိုၿပီး သေဘာက်ေနတဲ႔ က်ေနာ္႔ အတြက္ေတာ႔ အခု အိမ္က သူငယ္ခ်င္း အိမ္၀န္းထက္ ၂ဆ ေလာက္က်ယ္ၿပီး..၊ ၂ထပ္အိမ္ မဲမဲ အႀကီးႀကီးကို သစ္ပင္အႀကီးႀကီးေတြ ႀကားထဲမွာ ဝိုးတိုးဝါးတား ေတြ႔လုိက္ရကထဲက နဲနဲ ေပ်ာ္သြားၿပီ..၊ အထဲလည္း ေရာက္ေရာ ေယာက္က်ားေလး မိန္းခေလး ၅ေယာက္ ၆ေယာက္ေလာက္ ပံုစံမ်ဳိးစံုနဲ႔ စားပြဲ ဝိုင္းႀကီးမွာ ဆူဆူ ညံညံနဲ႔ စာဝိုင္းက်က္ေနတာ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္..၊ က်ေနာ္တိို႔ ကိုလည္း ေတြ႕လိုက္ေရာက္ သူငယ္ခ်င္းကို ဝိုင္းႏႈတ္ဆက္လိုက္ ၾကတာ ဆူညံသြားပါတယ္..။

သူငယ္ခ်င္းက သူ႕ တဝမ္းကြဲ အကိုေတြ အမ ေတြကို က်ေနာ္႔ အေၾကာင္း ေၾကျငာလိုက္ပါတယ္..၊ ဒါ ငါ႔ သူငယ္ခ်င္း ငါနဲ႔ အတူ စာလာက်က္တာ ဆိုၿပီးေျပာလုိက္ေရာ အားလံုးက ဝိုင္းေအာ္လိုက္ၾကတာ က်ေနာ္ေတာင္ လန္႔ သြားတယ္..၊ ေနာက္မွ သူတို႕က က်ေနာ္လာတာကို ဝမ္းသာတဲ႔ အတြက္ ဝိုင္းႀကိဳဆို လိုက္တဲ႔ အဓိပၸါယ္ေပါ႔..၊ အဲဒီေနာက္ေတာ႔ က်ေနာ္႔ တို႔အတြက္ ေနရာေတြ ဘာေတြေပးၿပီး စာက်က္ခိုင္း ပါတယ္..။

က်ေနာ္႔ မွာေတာ႔ ဘာမွ စာက်က္စရာ စာအုပ္မပါေတာ႔ သူငယ္ခ်င္း စီက စာအုပ္ငွားၿပီး ဟုိေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္ လုပ္ေနတာေပါ႔..၊ အဲဒီမွာ သူငယ္ခ်င္း အမ တေယာက္က နင္ ဘာက်က္လည္း ေျပာစမ္း ဒီဘာသာဆို ဒါေတြဒါေတြက်က္ ဆိုၿပီး ဗ်ာ ဒိုးဒိုး ေဒါက္ေဒါက္ နဲ႔ ရွင္းျပေပးေနလိုက္တာ သူ႕ အေရးကိစၥ က်ေနတာပါဘဲ..၊ သူငယ္ခ်င္း ကိုလည္း တျခားအမ တေယာက္က စာေတြရွင္းျပ ေနလိုက္တာ အားက်ဳိး မာန္တက္ဗ်..။

က်ေနာ္လည္း ခဏေတာ႔ သူတို႔ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ဟိုလွန္ဒီလွန္ လုပ္ၿပီး ရန္ျဖစ္ထားတာနဲ႔ စာအုပ္ လွန္လိုက္ ရတာနဲ႔ ဘိုက္က ဆာလာပါေရာ..၊ အဲဒီ အခ်ိန္မွာဘဲ ကဲ စာက်က္ တဲ႔ သူေတြ စားဘို႔ ဆိုၿပီး သူ႕တို႕ အေမ က ေကာ္ဖီ နဲ႔ ထမင္းေက်ာ္ ပူပူေႏြးေႏြး အေငြ႕ တေထာင္းေထာင္း လာေကၽြးပါတယ္..။

စားလို႔ ေကာင္းလိုက္တာဗ်ာ..၊ ထမင္းေက်ာ္က ၾကက္ဥေတြ၀က္ဥေခ်ာင္း ေတြနဲ႔ က်ေနာ္ လည္း အမ်ားၾကီး စားပစ္လိုက္တာေပါ႔..၊ စားေသာက္တဲ႔ ေနရာမွာလည္း က်ေနာ္႔ ကို တကယ္႔ အထူးဧည္႔သည္ေတာ္ လို သေဘာထားၿပီး ေတာ္ေတာ္ ဂရုတစိုက္ ေကၽြးေမြးၾကတယ္..၊ စားၿပီးေတာ႔ က်ေနာ္လည္း အိပ္ငိုက္ၿပီ၊ အိမ္ကိုလည္း နဲနဲ သတိရစျပဳၿပီ ဆိုေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းကို ခဏေန ငါျပန္ေတာ႔မယ္ လို႔လည္း ေျပာေရာ.. နာရီၾကည္႔ လိုက္ေတာ႔ ည၁၁နာရီေက်ာ္ေနၿပီ..၊ အဲဒီဘက္က ျခံက်ယ္ႀကီးေတြဆိုေတာ႔ မဟာသတၱိရွင္ က်ေနာ္လည္း ဘယ္ျပန္ရဲေတာ႔မလည္း သူငယ္ခ်င္း အိမ္က အကိုေတြကိုျပန္လိုက္ပို႔ ခိုင္းရင္ေတာ႔ ရတယ္ဆိုၿပီး..သူငယ္ခ်င္းကို တခါအပူကပ္ရျပန္တယ္..၊ ဒို႕ျပန္ၾကစို႔ ငါမျပန္ရဲေတာ႔ဘူး..၊ နင္႔အကို ေတြကို ျပန္လိုက္ပို႔ခိုင္းေပးအုန္း ဆိုၿပီး ေျပာရေတာ႔တာေပါ႔..။

အဲဒီမွာ သူငယ္ခ်င္းလည္း ေၾကျငာရေတာ႔တာေပါ႔..၊ ငါတို႔ ျပန္ေတာ႔မယ္ေပါ႔ ..၊ အားလံုးက ဝိုင္းၿပီး .... ဒို႔လိုက္ပို႔မယ္ဆိုၿပီး သူငယ္ခ်င္း ကို အိမ္ ျပန္လိုက္ပို႔ရင္းနဲ႔ က်ေနာ္႔ အိမ္ေနရာကိုလည္း စပ္စုေတာ႔ က်ေနာ္လည္း ေျပာရေတာ႔တာေပါ႔..၊ အဲဒီမွာ သူတို႔ဘဲ တခါထဲ လိုက္ပို႔မယ္ ဆိုၿပီး အားလံုး အိမ္ေရွ႕ အေရာက္ လိုက္ပို႔လိုက္ၾကပါတယ္..၊ က်ေနာ္ ကိုလည္း ေနာက္ေန႔ေတြ ဒီလိုဘဲ စာလာက်က္ပါ..၊ သူတို႕ ျပန္လိုက္ပို႔ ပါမယ္ဆိုၿပီး ေစတနာ အျပည္႔နဲ႔ ဝိုင္းၿပီး ဖိတ္ေခၚၾကပါတယ္..။

က်ေနာ္ လည္း အဲဒီေနာက္ အားကိုးရာ တအိမ္ရၿပီး မၾကာခဏ ေရာက္ျဖစ္ပါတယ္..၊ ေရာက္တိုင္းလည္း သူတို႔ဟာ ေႏြးေထြးမႈ႕ အျပည္႔ နဲ႔ ၾကိဳဆိုၾကပါတယ္..၊ စာရွင္းျပ၊ အိမ္ျပန္လိုက္ပို႕၊ မံုေကၽြး နဲ႔ သူတို႔ ဘက္က တဘက္သပ္ သာ ကူညီခဲ႔ ၾကတာဘဲျဖစ္ပါတယ္..၊ သူတို႔ မိဘ ေတြကလည္း ဒီအတိုင္းပါဘဲ..၊ တကယ္ေတာ႔ က်ေနာ္ဟာ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႕တို႔အိမ္ေရာက္လာခဲ႔တဲ႔ သူစိမ္းသက္သက္သာျဖစ္ပါတယ္..၊ က်ေနာ္ ဆိုရင္ စာဆိုလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သူတို႕ရွင္းျပ ရတယ္၊ မံုလည္း ေကၽြးရတယ္..၊ ျပန္လိုက္ပို႔ ရတယ္.၊က်ေနာ္ အတြက္ သူတို႔ အလုပ္ရႈတ္တာ သက္သက္ပါ.၊ ဒါေပမဲ႔ အဲဒီလို မယူဆ ဘဲနဲ က်ေနာ္႔ ကို ဧည္႕သည္ေတာ္ တဦးအျဖစ္ယူဆၿပီး ေႏြးေထြးစြာနဲ႔ အိမ္ကေလး ကႀကိဳဆိုခဲ႔ၾကပါတယ္..။

က်ေနာ္ ဟာျဖင္႔ ဒီအိမ္ကေလး ကို အလည္သြားျခင္းနဲ႔ လူေတြရဲ႕ ေမတၳာတရား နဲ႔ ကူညီေစာင္႔ေရွာက္မႈ႕ တို႔ကို ကိုယ္တိုင္ ခံစားခဲ႔ ရသလို အခုထက္ထိ က်ေနာ္ တတ္ႏိုင္သမွ် အားလံုးအေပၚမွာ ျပန္လည္ ေမတၱာ ထားျခင္း နဲ႔ ကူညီေစာင္႔ေရွာက္ျခင္း ဆိုတဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ႔ အျပဳအမူ ေလးကို အိမ္ကေလးကေန  ရယူခဲ႔ ပါတယ္ဗ်ာ လို႕ ေျပာၾကားရင္း က်ေနာ္ လည္ခဲ႔ေသာ အိမ္ကေလးမ်ား (၃) ကို အဆံုးသတ္ပရေစ..။
ႏွစ္ဦးမွာ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းတဲ႔ အခါမွာ အရင္ဆံုး တခု ဆုေတာင္းပရေစ....

အားလံုး ခ်စ္တဲ႔ ေရႊျမန္မာျပည္ႀကီး အတြက္

၂၀၁၀ မွာ
ဒီမိုကေရစီ ပန္း
ပြင္႔လန္းကာ လာပါေတာ႔
ႀကိဳခ်င္စမ္းပါဘိ
ဒို႕...ျပည္သူေတြ
ေအာင္ပန္းေတြ တေဝေဝ နဲ႔

ႏွစ္ဦးမွာ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းေပးၾကေသာ ဘေလာ႔ဂါ ေမာင္ႏွမ မ်ားအား ေက်းဇူး အထူးတင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားရင္း.....

အားလံုးေသာ ကမၻာေျမေပၚမွ လူသားအေပါင္းတို႔ ေကာင္းေသာ အိမ္ကေလးမ်ား ကို သာ လည္ႏိုင္ၾက ၿပီး လူသားအခ်င္းခ်င္း ႏိွပ္စက္ျခင္း မွ ကင္းေဝး၍ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ မဂၤလာ အေပါင္းနဲ႔ ျပည္႔စံု ၾကပါေစလို႔ ႏွစ္သစ္ ဆုမြန္ေကာင္း ျပန္လည္ ေတာင္းဆို ေပးလိုက္ပရေစ.....

ေလးစားစြာျဖင့္
ေရႊစင္ဦး

No comments:

Post a Comment