Wednesday, July 27, 2011

ငယ္ဘဝမ်ား (၁၃) ႏွင္႔ ေရႊစင္ဦး နံမည္ အေျပာင္းခံရျခင္း အပိုင္း (၂)

စာေရးသူ-ေရႊစင္ဦး

ဒစ္ရွင္နရီ ႀကီးလည္း စားပြဲေပၚ ေရာက္ေရာ book ကို လွန္စမ္း ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ လည္း ဝမ္းသာ သြားၿပီး book ကေတာ႔ စာအုပ္ ဟဲ႕ ဆိုၿပီးေတာ႔ စာအုပ္ႀကီးကို တဖတ္ဖတ္ နဲ႔ ေလွ်ာက္လွန္ပါေရာ႔၊ ဟင္း..က်ေနာ္ သိတဲ႔ ျမန္မာစကားလံုးေလး  တလံုးမွ ေတာင္ မေတြ႕ဘူး..၊ ခဏေနေတာ႔  ေဖေဖက နင္ရွာေနတာလည္း ၾကာလိုက္ တာ မေတြ႕ေသးဘူးလားတဲ႔..။

က်ေနာ္လည္း အဲဒီအခ်ိန္ထိ သူဘာေျပာေနမွန္းကို မသိတာ.. လွန္ေနတာ ဘဲေလ ဆိုမွ သူက book ေနရာ book ေနရာ ဆိုၿပီး ေအာ္လိုက္တာဗ်ာ ေတာ္ရုံလူ ဆိုရင္ လြင္႔သြား ေလာက္ပါရဲ႕..၊ က်ေနာ္ လည္း ေပစုတ္စုတ္ နဲ႔ ေဖေဖ ဘာေျပာမွန္း မသိဘူး ဆိုၿပီး ျပန္ေျပာတာေပါ႔...၊ အဲဒီၾကမွ က်ေနာ္ တကယ္ ဒစ္ရွင္နရီ မသံုးတတ္ဘူး ဆိုတာ သိသြားၿပီး က်ေနာ္ တို႔ ေခတ္ရဲ႕ ပညာေရး အေျခအေနကို သေဘာ ေပါက္ သြားတယ္..။

သေဘာေပါက္တာ အေရးမႀကီးဘူး က်ေနာ္႔ကို ငါမကယ္ ေသဘြယ္သာ ရွိေတာ႔တယ္လို႕ သေဘာထားၿပီး သူ အဂၤလိပ္စာ သင္မယ္ေပါ႔..။

က်ေနာ္ကေတာ႔ သူသင္မယ္ဆိုကထဲက စိတ္ဓါတ္က အဝိဇိ ေရာက္ေနပါၿပီ..၊ ဒါေပမဲ႔ မရဘူးဗ်.. သိပ္တက္ၾကြြေနတာဆိုေတာ႔ သင္ကိုသင္မွာဘဲ.. ဆိုၿပီး အဲဒီေခတ္က work book ၂ အုပ္ေလာက္ ဝယ္လာတယ္..၊ ညေရာက္ရင္ သင္ေတာ႕တာပါဘဲဗ်ာ...၊ က်ေနာ္ကလည္း စာသင္တာ စာက်က္တာဆိုရင္ တီကို ဆားနဲ႔ တို႕တာထက္ေတာင္ ေၾကာက္ေသး..၊ အဂၤလိပ္ စာေလး နဲနဲေလာက္ က်က္လိုက္တယ္ ဆိုတာလည္း အသစ္အဆန္း ျဖစ္ေနတာရယ္..၊ အဂၤလိပ္ ဆရာမက meaning မရရင္ရုိက္လို႔ပါ..။

ဒီလိုစာသင္ခံရတာ သိပ္မုန္းတာဘဲ ဆိုေတာ႔ ဘယ္လို ဆန္႕က်င္႔ ေတာ္လွန္ရမလည္း ဆိုတာ အၿမဲစဥ္းစား ေနတယ္ဗ်... သိပ္မၾကာပါဘူး.. က်ေနာ္႔ ရဲ႕ အကဲစမ္း ပြဲၾကီးက စပါၿပီ.. work book ထဲမွာ A လို႕ေျဖရမဲ႔ ေနရာဆိုရင္ A ကို အၾကီးႀကီး ေရးၿပီး ဆႏၵ ျပတဲ႔ နည္းေပါ႔..၊ အေစာပိုင္းက သူက မသိဘူးဗ်.  ေနာက္ေတာ႔ က်ေနာ္႔ A ႀကီးက ႀကီးလာလိုက္တာ စာမ်က္ႏွာ အျပည္႔ ကိုျဖစ္လာပါေရာ.. အဲဒီအခ်ိန္ၾကမွ ေဖေဖ က သိသြားတယ္..၊ က်ေနာ္႔ ကို လည္း တအား ေဒါသျဖစ္ၿပီး.. နင္ အဲဒီေလာက္ စာမသင္ခ်င္ရင္ အိမ္မွာ မေနနဲ႔ ဆိုၿပီး အျပင္ကို ႏွင္လႊတ္တယ္..၊ က်ေနာ္လည္း စာမသင္ရဘဲ အိမ္ျပင္ ထြက္ရ နည္း လားဆိုၿပီး.. ေစ်းေတြ ဘာေတြဆစ္ မေနပါဘူး.. ျမန္ျမန္ေလးကို ေျပးထြက္လိုက္တယ္..။

မွတ္မွတ္ရရ မိုးကေတာ္ေတာ္ ခ်ဳပ္ေနၿပီ ဆိုေတာ႔ ကစားဘက္ အေဖာ္ေတြ မရွိေတာ႔ဘူး..၊က်ေနာ္လည္း ဟုိၾကည္႔ ဒီၾကည္႔ လုပ္ရင္း လူအေဖာ္မရွိေတာ႔ ဘာျဖစ္လည္း ဆိုၿပီး အိမ္ေရွ႕ အိပ္ေနတဲ႕ ေခြးအေဖာ္ တေကာင္ကို ရန္စၿပီး ေရွ႕ကေျပး.. ေခြးက ေနာက္က လိုက္..၊ ေနာက္တခါ..  ေခြးကမွီလာရင္.ျပန္ လွည္႔ၿပီး ေခြးေနာက္က လိုက္...၊ ေခြးနဲ႕ လူနဲ႔ စိန္ေျပးလိုက္တန္း ကစားေနလိုက္တယ္..။

ခဏေနေတာ႕ ေမေမက ေရွ႕ထြက္လာၿပီး အထဲျပန္ေခၚတယ္..၊ အထဲေရာက္လို႕ ေရေလး ဘာေလး  ေသာက္ၿပီး အေမာေျဖေနတုန္းရွိေသးဗ်.. က်ေနာ္႕အေဖ ရဲ႕ ေၾကညာခ်က္က ထြက္လာ ပါတယ္..၊ 'ေဟ႔ ေရႊစင္ဦး တဲ႔ ငါ တသက္လံုး နင္႔ကိုစာမသင္ေတာ႔ဘူးတဲ႔ ' က်ေနာ္ လည္းဝမ္းသာ သြားတယ္.. တသက္လံုးတဲ႔ ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ႔.. ၿပီးေတာ႔ ဆက္ေျပာေသးတယ္..' ငါ႔ေရွ႕ မွာ လည္း ဘယ္ေတာ႔ မွ နင္႔ ရဲ႕ ကို႕ယိုးကားယား အဂၤလိပ္စာ ကိုလာမက်က္နဲ႔ တဲ႔...' ... က်ေနာ္ လည္း စိတ္ခ်ေပါ႔..သူက တသက္ ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္က ဆယ္သက္ ေပါ႔ (စိတ္ထဲက..စိတ္ထဲက) ..အဲဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္႔ နဲ႔ ေဖေဖ ရဲ႕ အဂၤလိပ္စာ အထူ သင္တန္းႀကီး ဟာ ေအာင္ျမင္စြာ ပြဲသိမ္းသြားပါတယ္..။

နဂိုကထဲက သိပ္က်က္ခ်င္လွတယ္ မဟုတ္တဲ႔ က်ေနာ္ဟာ အဂၤလိပ္စာကို အိမ္မွာ ေယာင္လို႔ေတာင္ မွ မက်က္မိေတာ႔ပါဘူး.. ေက်ာင္းမွာေရာ ဆိုေတာ႔ ပိုေဝးေပါ႔... ၊ ဒီလိုနဲ႔  က်ေနာ္ဟာ အဂၤလိပ္စာ ကို တသက္လံုး  ထူးခၽြန္လာပါတယ္..။

ဒါနဲ႔ ဘယ္နားေတာင္ ေရာက္သြားပါလိမ္႔ ၾသ ရီပို႕ကဒ္ ေလးကို ၾကည္႔ၿပီး ငိုင္တုိင္တိုင္ လုပ္ေနတယ္..အင္း ကိုယ္႔ ေနာက္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရွိေသး လည္း ဆုိတာ စိတ္တြက္ တြက္ၿပီး... စိတ္ဓါတ္က်က် နဲ႔ ငိုင္ေနတုန္း ရွိေသးတယ္.. အလိုက္ကန္းဆိုးမသိတဲ႔ က်ေနာ္႔ သူငယ္ခ်င္း (Bot: ပါေမာကၡေဟာင္း ေဒါက္တာ သန္းထြန္းရဲ႕ သား အငယ္ေကာင္ဗ်) ကလာၿပီး ေဟ႔ ေရႊစင္ဦး ဒီမွာ ၾကည္႔စမ္း ဆိုၿပီး သူ႕ ရီပို႕ကဒ္ေလး လာျပတယ္..၊ က်ေနာ္လည္း ဖတ္ဆို ဆြဲယူၿပီး ၾကည္႔ လိုက္ေတာ႔ သူက ဒီမွာ ၾကည္႔စမ္း အဆင္႔ ၁ အီေဖကိုၾကီးက အဆင္႔ ၁..၊ ၿပီးေတာ႔ က ႀကီးကြတဲ႔..၊ က်ေနာ္ လည္း သူ႕ ရဲ႕ အဆင္႔ ၁ ၊ ကၾကီး ႀကီးကို ေတာ္ေတာ္ အျမင္္ကပ္သြားၿပီး ၁ အုန္းဟယ္၊ ကၾကီး အုန္းဟယ္ ဆိုၿပီး ေျချမန္လက္ျမန္နဲ႔ ရီပို႕ကဒ္ေလး ကို ဗ်တ္..ဗ်တ္ နဲ႔ ေလးေခါက္ခ်ဳိးၿပီး ဖတ္ဆို သူ႕ကို ပစ္ေပးလိုက္တယ္..။

သူက ရီပို႕ကဒ္ေလး ကို အေတာ္တန္ဘိုးထားၿပီး ေခါက္ရုိး မက်ဳိးေအာင္ ထားတာ ဆိုေတာ႔ အေတာ္ ေဒါသျဖစ္သြား တယ္ထင္တယ္..၊ က်ေနာ္႔ ကို အတန္းေရွ႕ထြက္ၿပီး စိမ္ ေခၚတယ္ဗ်.. အဲဒါ ထမင္းစားခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေနတာေနာ္..၊ က်ေနာ္လည္း တကယ္စိမ္ေခၚေတာ႔ လန္႕သြားတယ္..၊ ေျပာရရင္ က်ေနာ္က အတန္း ထဲမွာ အငယ္ဆံုး ဆိုတာထက္ အညွက္ဆံုး အပုဆံုးဆိုေတာ႔ အင္အားက မရွိဘူးဗ်.. လံုးသတ္ရင္ေတာ႔ ရႈံးမွာ ေသခ်ာေပါက္ဘဲ.. ဒီလို အႀကံခက္ေနတုန္းမွာဘဲ က်ေနာ္ သူငယ္ခ်င္း ကယ္တင္ရွင္ေပၚလာတယ္.. ။

အညဳိ တဲ႔ သူက သူ႕အေဖက ဂ်ဴဒိုသင္တဲ႔ ဆရာဆိုေတာ႔ သူကလည္း တတ္တယ္ဗ်.. အရပ္ကလည္း ပုျပတ္ျပတ္ေလး နဲ႔ အေတာ္သန္မာတယ္..၊ သူက နဂိုကလည္း အဲဒီ ေကာင္ေလး ကို အျမင္ကတ္ ေန (ပထမ ရတာနဲ႔လည္း သက္ဆိုင္တယ္ထင္တယ္...ပထမ ရသူမ်ား..သတိထားၾကေနာ္) က်ေနာ္ ကိုလည္း စိမ္ေခၚတယ္ ဆိုေတာ႔..ေတာ္ေတာ္ မုန္းသြားတယ္ထင္တယ္..၊ ေဟ႔ ေရႊစင္ဦး နဲ႔ မသတ္နဲ႕ ငါနဲ႔ သတ္မယ္ ဆိုၿပီး အတန္းေရွ႕ထြက္လာပါေရာ.. အဲဒီမွာ ဟိုေကာင္ေလး လည္း လန္႕သြားၿပီး မသတ္လည္း မျဖစ္ေတာ႔ အတန္းေရွ႕မွာ လံုးၾကေတာ႔ တာဘဲဗ်ာ..၊ ေနာက္ မွ အားလံုးဝိုင္းဆြဲ ၾကမွ ပြဲက ၿပီးသြားတယ္..။

က်ေနာ္က သူတို႕ ရန္ပြဲ ကို စိတ္မဝင္စားႏိုင္ဘူး ဟုိေကာင္ေလး ေျပာတဲ႕ တစ္ ေရာ ကႀကီးေရာ ဆိုတာကိုဘဲ စိတ္စြဲ ေနတယ္..၊ တစ္ကေတာ႔ အဆင္႔ တစ္ ေပါ႔.. ကႀကီးက ဘာပါလိမ္႔ေပါ႔.. အဲဒါနဲ႔ ရီပို႕ကဒ္ ကို ဖင္ျပန္ေခါင္းျပန္ၾကည္႔မိတယ္..၊ အဲဒီၾကမွ ရီပို႕ကဒ္ ေအာက္ေျခမွာ ရွိတဲ႔ ဆရာမ မွတ္ခ်က္ေပးရတဲ႔ ေနရာေလးကို သြားေတြ႕တယ္..၊ အက်င္႔စာရိတၱ ဆို က..၊ ခ...၊ ဂ ေပါ႔..၊ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ ဆို က..၊ ခ...၊ ဂ...ေပါ႔...၊ ေနာက္ၿပီး အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ရြက္မႈ႕ က..၊ ခ..၊ ဂ..၊ ေပါ႔ ။

အဲဒါကို က်ေနာ္စိတ္ထဲမွာ ဆရာမ က မွတ္ခ်က္ေပးရတယ္ ဆိုတာ မသိဘူး..၊ က်ေနာ္႔ ရီပို႕ကဒ္ မွာလည္း ဆရာမ က ေမ႔တာလား မေပးေသးတာလား မသိဘူး အဲဒီေနရာေတြမွာ ဘာမွ ျခစ္မထားဘူး..၊ အဲဒီမွာ က်ေနာ္ က က်ေနာ္လည္း က ရႏိုင္တဲ႔ အေျခအေနကို သိသြားၿပီး အဲဒီေနရာ ေတြ အားလံုးကို က ႀကီး ေပးျပစ္ လိုက္တယ္..၊  ဘယ္ေလာက္ဘဲ မွင္နီရဲ လို႕ တစ္မရလည္း ကႀကီး ေတာ႔ ရသြားၿပီ ဆိုၿပီး ကိုယ္႔ဘာသာ ကိုယ္ ဂုဏ္ယူေနတယ္..၊ ငါလည္း ကႀကီး ရၿပီဆိုၿပီးေပါ႔..။

ေနာက္ေန႔ ဆရာမကို ရီပို႕ကဒ္ အပ္ရတဲ႔ အခ်ိန္လည္း ေရာက္ေရာ ဆရာမ က တခုျခင္းစစ္ၾကည္႔ေတာ႔ က်ေနာ္႔ရဲ႕ ကႀကီး ၃ လံုးတန္းကို ေတြ႕သြားၿပီး က်ေနာ္႔ နံမည္ ကိုလည္း အဲဒီအခ်ိန္က စၿပီး ေရႊစင္ ကႀကီး ဆိုၿပီး ဆရာမ က ေခၚေတာ႔တာပါဘဲဗ်ာ...။

ေျပာခ်င္တာကေတာ႔ က်ေနာ္ တို႕ တိုင္းျပည္မွာ က်ေနာ္ ကေလးတုန္း ကလို ကိုယ္ကိုကိုယ္႔ ကႀကီးေပးမဲ႔ သူေတြ အေတာ္မ်ားေနေသးတဲ႔ အတြက္ ျမန္မာ ကႀကီး ဆိုၿပီး နံမည္ေျပာင္း ေပးရေကာင္း မလား လို႕ပါဗ်ာ...။

စာေရးသူ- ေရႊစင္ ကႀကီး

ေလးစားစြာျဖင့္

No comments:

Post a Comment