Sunday, August 7, 2011

စာဖတ္သူ အသံ (၁)


စာေရးသူ-ေရႊစင္ဦး

ဒီေန႕မနက္ ေစာေစာႏိုးေနတာနဲ႔ ကိုယ္႕စိတ္ထဲမွာလည္း ေရးခ်င္တာေလးေတြရွိလို႕ စာေရးမယ္လို႕ စိတ္ကူးၿပီး စက္ေလးဖြင္႔လို႕ ေရႊစင္ဦး ဘေလာ႔ဂ္ ေလးထဲဝင္လိုက္ပါတယ္ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ပါဘဲ..၊ စာေရးဘို႕ sign in လည္း လုပ္လိုက္ေရာ connection ကက်သြားပါတယ္..၊ စာေရးခ်င္တဲ႔ စိတ္ကေလး ေတာင္ ဘယ္ေရာက္ သြားမွန္းမသိပါဘူးဗ်ာ....။

ဒါနဲ႔ ေတာင္လုပ္ ေျမာက္လုပ္ လုပ္ေနရင္း ဆရာေနဝင္းျမင္႔ နဲ႔ ဆရာမ ခင္ခင္ထူးတို႕ ဆိုင္ေရာက္လာတဲ႔ အေၾကာင္းကို ျပန္သတိရ သြားပါတယ္..၊ ဆရာ နဲ႔ ဆရာမ တို႕ ရဲ႕ စာေတြကို က်ေနာ္ အင္မတန္ ေလးစား ပါတယ္..၊ ဆရာ တို႕ရဲ႕ စာေလးေတြကို ဖတ္ ၿပီးရင္ ဒါမွ အႏုပညာ ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူလိုက္ရတာလည္း အေမာပါ..၊ က်ေနာ္ ေလးစားရေသာ အားက်ရေသာ ဆရာတို႕ ၂ေယာက္ ကို အျပင္မွာ ေတြ႕လိုက္ရတဲ႔ အတြက္ က်ေနာ္ ရဲ႕ ပိတိဟာ ျဖင္႔ ေတာ္ေတာ္ ႀကီးမားပါတယ္..။

 ဆရာတို႕က ဆိုင္မွာ မိတၱဴလာကူး တာပါ..လမ္းသင္႔ေနလို႕ ဆိုင္ကို ေရာက္လာတာပါ..၊ ဆရာမ နဲ႔ ေဖြးေဖြး ကို ကားေပၚက ဆြဲေခၚၿပီး အေအး ေတြဘာေတြတိုက္ၿပီး က်ေနာ္႔ ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴး ေလးကိုစျဖစ္တယ္ ခင္ဗ်ား..၊ က်ေနာ္က ဆရာ တို႕ စာေရးရင္ ဘာနဲ႔ ေရးပါသလည္းလို႕ စာရြက္နဲ႔လား ကြန္ပ်ဴတာ နဲ႔ လားလို႔ ေမးတာပါ..၊ ဆရာ က စာရြက္နဲ႔ ဘဲ ေရးတာပါတဲ႔.. ဆရာမ လည္း အတူတူပါဘဲတဲ႔..၊ က်ေနာ္႔ စိတ္ထဲ မွာ အားမလို အားမရေတြ တအားျဖစ္သြားတယ္..။

ဆရာ ရယ္ ကြန္ပ်ဴတာ ေလး နဲ႔ ေရးပါလား လို႕ လွ်ာရွည္လိုက္ ပါတယ္..၊ ဆရာက ကြန္ပ်ဴတာ သိပ္မသံုး ဘူးတဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာ ေရွ႕ထိုင္လိုက္ရင္ စ်န္မဝင္ ေတာ႔ဘူးတဲ႔..၊ က်ေနာ္ ကလည္း က်ေနာ္ ျဖစ္ေစခ်င္တာ ဇြတ္ေျပာတာဘဲ.. ဆရာ ရယ္ ကြန္ပ်ဴတာ နဲ႔ စာေရးရင္ သိပ္သက္သာတယ္ လူမပင္ပန္း ေတာ႔ဘူး ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္..၊ အဲဒီေတာ႔ ဆရာက အားနာလို႔ ထင္တယ္ က်ေနာ္ က်ဳိးစားပါမယ္တဲ႔.. ။

ဆရာမ ကိုလည္း က်ေနာ္က ဂတိေတြေပး ေသးတာခင္ဗ်ား.. ဆရာမ ရယ္ ကြန္ပ်ဴတာေလး နဲ႔ စာေရးပါ.. ဆရာမ အသံုးခက္ေနရင္ က်ေနာ္ ကူေပးပါမယ္လို႕ ေျပာလိုက္တယ္ခင္ဗ်ား..၊ က်ေနာ္႔ စိတ္ထဲမွာ ဆရာ တို႕ ကို တကယ္ကို မပင္ပန္းေစခ်င္လို႔ပါ..၊ စာရြက္နဲ႔ ေရးရတာ အခုမွ စဥ္းစားၾကည္႔ ရင္ ေတာ္ေတာ္ ခက္တာဘဲဗ်ာ..၊ အမွားျပင္ရတာလည္း လြယ္မွမလြယ္တာ..၊ ဆရာ တို႔လို ဖန္တီး ႏိုင္စြမ္း မွာ သူ႕မတူေအာင္ ေတာ္ေနတဲ႔ သူေတြမွာ နည္းပညာ နဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ အခ်က္ ေလးေတြကို ျဖည္႔ လိုက္ရင္ ပိုမို ၿပီးေတာ႔ စာေတြ ေရးႏိုင္လာေအာင္ ဆရာတို႔ မပင္ပန္းပင္ေအာင္ ပါဗ်ာ....ေစတနာပါ..။

အခု က်ေနာ္ စာေရးတဲ႔ အခါမွာ ေတာ႔  က်ေနာ္႔ က လူပါးဝလြန္းအားႀကီးေနတယ္ဗ်.. ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ စာေရး တာတင္ မကဘူး တခါထဲ ဘေလာ႔ထဲက new post ထဲမွာ ေရးရမွကို စ်ာန္ ဝင္ေတာ႔ တာကိုးခင္ဗ်ား...အရူး အမဲသားေကၽြးမိတယ္ ဆိုတာ ဒါမ်ဳိးေနမွာလို႕ ကိုယ္ကိုကိုယ္႕ လည္း ၾသဘာေပးလိုက္မိတယ္..၊ ဒါေတြက ႀကံဳလုိ႔ ေျပာမိတာပါ..။

အခု က်ေနာ္ ေရးခ်င္တာက စာဖတ္သူ အသံခင္ဗ်ား..၊ က်ေနာ္႔ စာေတြကို ဖတ္ၿပီး တကယ္႔ ကို က်ေနာ္႕ကို သူတို႕ေကာင္းေစခ်င္တဲ႔ ေစတနာနဲ႔ ေဝဖန္ အႀကံေပးခဲ႔ၾကေသာ မိတ္ေဆြ ႏွစ္ေယာက္ ရဲ႕ ေဝဖန္ခ်က္ပါ..၊ ႏွစ္ေယာက္ ခင္ဗ်ား..၊ ႏွစ္ေယာက္စလံုး က က်ေနာ္ထက္ အသက္အားျဖင္႔ေတာ႔ ငယ္ပါတယ္..၊ ဝါအားျဖင္႔ ေတာ႔ က်ေနာ္႔ ထက္ႀကီးမယ္ ထင္ပါတယ္..။

က်ေနာ္ ဟာ ဘာမဟုတ္တဲ႔ ဆိုင္ေလးမွာ ဘာမဟုတ္တဲ႔ application course ေလးေတြသင္ၿပီး ဘာမွ အထင္ႀကီးစရာ မရွိတဲ႔ အလုပ္ ေတြ လုပ္ဘို႔ဘဲ သိပါတယ္ခင္ဗ်ား..၊ ႀကီးမားတဲ႔ တာဝန္ ေတြ မထမ္းေဆာင္ဘူးပါဘူး..၊ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ ပညာကလည္း ဗမာျပည္က လူမသံုးတဲ႔ ဘြဲ႕ေလးတဘြဲ႕ ထဲ ပါဘဲ..၊ဒါဟာ က်ေနာ္႔ ရွိသမွ် အရည္အခ်င္း အကုန္ပါဘဲ..။

ဒါေပမဲ႔ အခုကိစၥက အဲဒါေတြနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး..၊ က်ေနာ္ စာေရးတဲ႔ ပံုစံကို ေဝဖန္ခဲ႔တာပါ..၊ ပထမ ဆံုး စာေရးတဲ႔ ပံုစံက စာမေခ်ာဘူး ေပါ႔ဗ်ာ.. စာေရးတာကို ဖတ္တဲ႔ အခါမွာ ေထာက္တယ္ေပါ႔..၊ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႕ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္..၊ ေဝဖန္ အၾကံေပးတာ မွန္ပါတယ္..၊ က်ေနာ္ ဟာ စာေရးခ်င္တဲ႔ စိတ္ေတြ သိပ္မ်ား ေနတဲ႔ အျပင္ publish လုပ္ခ်င္တဲ႔ စိတ္ေတြ သိပ္မ်ား ေနတဲ႔ အတြက္ ေသခ်ာ စာေခ်ာ ေအာင္ အခ်ိန္မေပးခဲ႔ ရဘူးခင္ဗ်ား..၊ အဲဒီအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္.. က်ေနာ္႔ ရဲ႕ စာေတြကို ဖတ္ခဲ႔ ၾကတဲ႔ ပရိတ္သတ္ကို မေလးစား ရာေရာက္တဲ႔ အတြက္ က်ေနာ္ ျပဳျပင္ပါမယ္.. ေသခ်ာ ေခ်ာေမာေအာင္လုပ္ၿပီးမွ တင္ပါမယ္ လို႔ ဒီေနရာကေန ဂတိေပးပါတယ္..က်ေနာ္ အစြမ္းရွိသမွ်ေတာ႔ ေခ်ာေအာင္ လုပ္ေပးပါမယ္ခင္ဗ်ား..။

ဒုတိယ က သတ္ပံုအမွားေတြ သိပ္မ်ားေနတယ္တဲ႕...၊ အဲဒီ အတြက္လည္း က်ေနာ္ ဝန္ခံပါတယ္ ခင္ဗ်ား..၊ က်ေနာ္ဟာ စာဘယ္ေလာက္ ဖတ္ဖတ္ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ သတ္ပံု က မွားၿမဲမွားေနတာဘဲ ခင္ဗ်ား..၊ ခ်စ္ညီမ ကလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ေတာ႔ ျပင္ေပး ရွာပါတယ္..၊ သူကလည္း သူ႕စာသူသင္.. သူ႕အလုပ္သူ လုပ္ရ ေသးတာဆိုေတာ႔ အားတိုင္း ေရးေနတဲ႔ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ အမွားေတြကို ျပင္ေပးဘို႕ အခ်ိန္မေပး ႏိုင္ဘူး ခင္ဗ်ား..၊ က်ေနာ္ ကလည္း သူျပင္ေပးတဲ႔ အခ်ိန္ထိကို မေစာင္႔ႏိုင္ဘူး ...၊  ဒီတခ်က္ကလည္း က်ေနာ္႔ ရဲ႕ အားနဲခ်က္ ပါခင္ဗ်ား..။

စာခ်စ္သူ ေတြကို မေလးစားရာ ေရာက္တဲ႔ အတြက္ က်ေနာ္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျပင္ေပးပါမယ္ခင္ဗ်ား..၊ ေနာက္ထပ္ အမွားေတြ ေတြ႔ရင္လည္း က်ေနာ္႔ ရဲ႕ ပညာ အေျခခံ နည္းပါးမႈ႕ နဲ႔ အေလာသံုးဆယ္ လုပ္တတ္မႈ႕ ေတြ အတြက္ ခြင္႔လႊတ္ေပးဘုိ႕ေတာင္းပန္ခ်င္ ပါတယ္ ခင္ဗ်ား..။

ေနာက္တခါ ေဝဖန္ခဲ႔တာကေတာ႔ က်ေနာ္႔ စာေတြဖတ္ၿပီးရင္ ပူေလာင္ရတယ္တဲ႔....၊ စိတ္မေအးခ်မ္း ရဘူး ေပါ႔ဗ်ာ..၊ အဲဒီအတြက္ေတာ႔ က်ေနာ္ နဲနဲေလာက္ ေျဖရွင္းခ်င္ပါတယ္..၊  က်ေနာ္ စာေတြေရးတဲ႔ အခါမွာ ဘဝ မွာ ေတြ႕ႀကံဳ ခဲ႔ ရသမွ်ကို အမွန္အတိုင္း သိေစခ်င္တဲ႔ အတြက္ က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ အမွန္ အတိုင္းဘဲ တင္ျပခဲ႔ ျခင္းျဖစ္ပါတယ္..။

ဘယ္သူ႕ကိုမွ သာေစ နာေစ သေဘာမထားခဲ႔ သလို က်ေနာ္႔ စိတ္ထဲမွာ အညႈိးအေတး ေတြရွိေနလို႕ ေရးခဲ႔ျခင္းမဟုတ္ဘဲ စာဖတ္သူမ်ား အမွန္အတိုင္း အရာရာကို သိေစခ်င္တဲ႔ အတြက္ အမွန္အတိုင္းဘဲ ရုိးရိုးသားသား ဘဲေရးခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္..၊ က်ေနာ္႔ ဘဝ ဟာ ဒီလိုဘဲ ျဖစ္ေနလို႕ ဒီလို ဘဲ ေရးခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္..၊ ပူေလာင္တယ္လို႕ ထင္ခဲ႔ရင္ ပူေလာင္ခဲ႔တဲ႔ က်ေနာ္႔ ဘဝကိုဘဲ အျပစ္တင္ပါေတာ႔ခင္ဗ်ား..။

ေနာက္တခ်က္ ကေတာ႔ က်ေနာ္ ဟာ ရင္႔က်က္မႈ႕(mature) မျဖစ္ဘူးတဲ႔..၊ အဲဒီ အတြက္လည္း ေသခ်ာ ေျပာထား ေသးတယ္ခင္ဗ်ား..၊ က်ေနာ္႔ အသက္ အရြယ္ဟာ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈ႕ကို ရွာၿပီး ဘုရား တရားလုပ္ ရမယ္႔ အရြယ္ေပါ႔ဗ်ာ..၊ ဒါေတြကို ေရးၿပီး ဒီလို လုပ္ေနတာေတြဟာ (ဘေလာ႔ ေထာင္ၿပီး မဟုတ္တာေတြေရး ၿပိဳင္ပြဲ မွာ မေကာင္းႀကံေနတာကို ေျပာတာေနမွာေပါ႔) mature မျဖစ္တာေတြကို ျပရာေရာက္တယ္ လို႕ထင္ေနပါတယ္....၊ (ဒါလည္း က်ေနာ္ ထင္တာေျပာတာပါ၊ ဘာကိုၾကည္႔ၿပီး mature မျဖစ္ဘူးလို႕ သူထင္ခဲ႔ လည္း က်ေနာ္ ေသခ်ာ မသိပါဘူး..)..အဲဒီ အတြက္လည္း က်ေနာ္ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး..၊ mature မျဖစ္တာ ဟာ မျဖစ္တာဘဲ ျဖစ္တဲ႔ အတြက္ ထင္တဲ႔ အတိုင္းဘဲရွိေစခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ား...။

ဘေလာ႔ဂ္ ေထာင္ၿပီး မဟုတ္တရုပ္ေတြ က်ေနာ္ ေရးေနျခင္း မဟုတ္ပါ..၊ စာခ်စ္သူမ်ားကို က်ေနာ္႔ ဘေလာ႔ဂ္ ေလးကေန က်ေနာ္ တတ္ႏိုင္တဲ႔ အေျခအေနမွာ စာေကာင္းေလးေတြ ဖတ္ေစခ်င္တဲ႔ ေစတနာ နဲ႔ က်ေနာ္ စာေကာင္းေလးေတြ တင္ေပးပါတယ္..၊ ေနာက္တခုက စာေရးခ်င္တဲ႔ က်ေနာ္႔ ဝါသနာကို က်ေနာ္႕ ရဲ႕ စိတ္အဟာရ ကိုျဖည္႔တင္းတဲ႔ အေနနဲ႔ က်ေနာ္ စာေရးပါတယ္..၊ စာေတြ မေကာင္းလို႔ မဖတ္ခ်င္ရင္လည္း က်ေနာ္ အျပစ္ မတင္ပါဘူး..ခင္ဗ်ား..၊ ေက်ာ္ခြၿပီးေတာ႔ ဖတ္သြားလို႔ ရပါတယ္ခင္ဗ်ား..။

က်ေနာ္ဟာ ငယ္ငယ္ ေလးထဲက စာေတြဖတ္ရင္း ႀကီးပ်င္းလာခဲ႔ပါတယ္..၊ စာဟာ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ ကစားေဖာ္..၊ စာ ဟာ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ခ်စ္သူ..၊ စာ ဟာ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ ဆရာ..၊ စာ ဟာ က်ေနာ္႔ ဘဝ ရဲ႕ ပဲ႔ကိုင္ ထိမ္းသိမ္းသူ...၊ စာ သာလွ်င္ က်ေနာ္႕ ဘဝ ကို အဆံုးအျဖတ္ေပးသူ ျဖစ္ခဲ႔ လို႕ က်ေနာ္႕ ဘဝကို စာနဲ႔ ရင္းႏွီးေအာင္ စတင္ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ေပးတဲ႔ က်ေနာ္႕ ေဖေဖ..၊ စာေကာင္း ေတြကို ဖတ္တတ္ေအာင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးတဲ႔ (choice of book ) လုပ္ေပးခဲ႔ တဲ႔ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ ငယ္ဆရာ အုန္း (ဦးအုန္းျမင္႔လႈိင္) တို႕နဲ႔ က်ေနာ္ ဖတ္ခဲ႔ တဲ႔ စာအုပ္ေတြကို ေရးခဲ႔ၾကတဲ႔ ..၊ က်ေနာ္ မဖတ္ျဖစ္တဲ႔ စာအုပ္မ်ားကို ေရးခဲ႔ ၾကတဲ႔ ...ဆရာ ..ဆရာမ မ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကို အၿမဲ ေအာင္႔ေမ႔ အမွတ္ရေနရေနေၾကာင္း ထပ္ဆင္႔ ေဖာ္ျပပါတယ္..။

စာဖတ္ျခင္းေၾကာင္႔ က်ေနာ္ လို ဘာမွ မဟုတ္တဲ႔ (ဥာဏ္လည္း မေကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခား မွ ေပးေသာ ဘြဲ႕မ်ားကိုလည္း မရ၊ ရာထူးႀကီး အဆင္႔ မွာလည္း တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ျခင္းမရွိ၊ ေငြေၾကးလည္း မခ်မ္းသာ) တဲ႔ က်ေနာ္ဟာ အခုလို ကမၻာႀကီး နဲ႔ ဆက္သြယ္ ႏိုင္လာပါတယ္..၊ အခုလို ကိုယ္လက္လွန္းမွီ သေလာက္ က်ေနာ္႔ သား သမီး မ်ားကို အလုပ္တခုေပးႏိုင္လာပါတယ္..၊ ဒါေတြအျပင္ ဆိုင္မွာ လာေရာက္ အားေပးၾကတဲ႔ မိတ္ေဆြမ်ား စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္ကိုင္ေပးႏိုင္ ခဲ႔ပါတယ္..၊ ဒါေတြဟာ.. စာဖတ္ျခင္း ေၾကာင္႔ ပါလား.. ဆိုၿပီး တျခား လူမ်ားလည္း က်ေနာ္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ကမၻာႀကီး အတြက္ အက်ဳိးျပဳ ႏိုင္ေအာင္ စာေကာင္းမ်ား ကို လက္လွန္းမွီသေလာက္ ဖတ္ႏိုင္ ေအာင္ က်ဳိးစားေပးေနပါတယ္..။

ေနာက္တဆင္႔ အေနနဲ႔  စာေကာင္းေပေကာင္းမ်ား ေရးႏိုင္ေအာင္လည္း က်ဳိးစားေနပါတယ္..၊ ဒါေပမဲ႔ က်ေနာ္ ေရးတဲ႔ စာေတြကို ဖတ္ၿပီး ပူေလာင္ေစသူမ်ား..၊ mature မျဖစ္ဘူးလို႕ ယူဆၿပီး ဘာအက်ဳိးအျမတ္ တခုမွ ရမသြားတဲ႔ အျပင္ စိတ္မေအးခ်မ္း ႏိုင္သူမ်ား ရွိေနတဲ႔အတြက္ ေတာ႔ က်ေနာ္ဟာ ဝမ္းနဲလို႕ မဆံုး ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေန ရပါတယ္ လို႕ ေျပာရင္း ဒီ ပို႔စ္ ေလးကို ေရးပါတယ္ခင္ဗ်ား..။

ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႔ က်ေနာ္ ေျပာရရင္ ဒီေလာက္ mature မျဖစ္တဲ႔ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ စာမ်ားကို စိတ္ရွည္စြာ သည္းခံ ဖတ္ေပး ၾကတဲ႔ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ စာဖတ္သူမ်ားကို ေက်းဇူးမ်ား ထပ္ခါထပ္ခါ တင္ပါေၾကာင္းနဲ႔  က်ေနာ္ mature မျဖစ္ေပမဲ႔ mature ျဖစ္တဲ႔ သူမ်ားရဲ႕ စာမ်ားကိုလည္း တင္ေပးထားတဲ႔ အတြက္ လာေရာက္ ဖတ္ၾကပါ ခင္ဗ်ား..၊ mature မျဖစ္တဲ႔ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ စာမ်ားကို မဖတ္ဘဲ ခ်န္ထားလို႕ရပါတယ္ ခင္ဗ်ား..၊ အဲဒီလို ဖတ္သြားတဲ႔ အတြက္လည္း က်ေနာ္ ဟာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..လို႕ ေျပာၾကားရင္း တကယ္ကိုဘဲ အဆံုးသတ္ လိုက္ပါၿပီ ခင္ဗ်ား... အားလံုးအတြက္ ေက်းဇူးပါ..။

စာၾကြင္း

က်ေနာ္႔ ကို ေဝဖန္ အၾကံျပဳခ်င္ရင္ အားမနာ ပါနဲ႔ ခင္ဗ်ား.. comment ကေန ေျပာလို႔လည္း ရပါတယ္..၊ က်ေနာ္ တင္ေပးပါ႕မယ္..၊ အီေမးလ္ ကေန ပို႕ခ်င္ ရင္လည္း shwezinu1961@gmail.com ပါ..၊ mail ကို မေဖာ္ျပ ေစခ်င္ရင္လည္း မေဖာ္ျပေပးပါဘူး ခင္ဗ်ား.. ေက်းဇူး အထူး တင္ပါတယ္..။

ေလးစားစြာျဖင့္
ေရႊစင္ဦး

No comments:

Post a Comment