Sunday, August 7, 2011

တေနရာေတာ႔ တူပါလိမ္႔မယ္

စာေရးသူ-ေရႊစင္ဦး

အသြင္တူမွ အိမ္သူျဖစ္တယ္ တဲ႔... တခါတေလ ေတာ႔လည္း အသြင္မတူ ေပမဲ႔ အိမ္သူျဖစ္သြားတာ ေတြ အမ်ားႀကီး....

က်ေနာ္႔ ေဖေဖ နဲ႔ ေမေမ ဟာ လံုးဝ လံုးဝ အသြင္မတူ ၾကပါဘူး ... ဒါေပမ႔ဲ တူတာ တခုရွိလို႕ အခုထိ ေပါင္းျဖစ္ၿပီး က်ေနာ္တို႕ သားသမီး ၆ေယာက္ ေမြးလာၾကပါတယ္... တလြဲ မထင္ၾကပါနဲ႕ က်ေနာ္ ေျပာတဲ႔ တူတာ တခုဆိုတာ အခ်စ္.. အခ်စ္ တူၾကလို႕ သူတို႕ ေပါင္းျဖစ္ေနၾကပါတယ္....

ေဖေဖ နဲ႔ ေမေမ ဟာ အသြင္ မတူ ၊ တခုဘဲ တူတာေၾကာင္႔ က်ေနာ္ တုိ႕ သားသမီး မ်ား ဟာ အလြန္ စိတ္ညစ္ ခဲ႔ ရပါတယ္... အဲဒါေၾကာင္႔ က်ေနာ္ ဟာ ေယာက္က်ားေတြ ကို ကိုယ္႔ အေဖ နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ ၿပီး မႏွစ္သက္ တဲ႔ စိတ္ေတာင္ ဝင္မိပါတယ္... ေယာက္က်ားဆိုတာ မိန္းမေတြကို အႏိုင္က်င္႔တယ္... ကိုယ္ခ်င္း မစာဘူး... သူတို႕ဘဲ အႏိုင္ယူၾကတယ္ ဆိုၿပီး ေတာ္ေတာ္ မုန္းမိတယ္... ဒါေပမဲ႔ ၾကီးလာတဲ႔ အခါၾကေတာ႔ ေဖေဖ ကို ဘဲ အျပစ္ ေျပာလို႕ မရတဲ႔ အေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာတယ္... ။

တခ်ဳိ႕ ကိစၥေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွာ ေဖေဖ ေျပာတာ မွန္ပါတယ္...၊ ဒါေပမဲ႔ ေမေမ႔ ရဲ႕ နားလည္ ႏိုင္စြမ္း က နဲ ေနလို႕ သူတို႕ အဆင္မေျပၾကတာဘဲ..... ေနာက္တခု က တေယာက္ လက္မခံတာကို လက္ခံဘို႕ အတင္း က်ဳိးစား ၾက တဲ႔ အခါ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ ေဖေဖ ရဲ႕ အႏိုင္က်င္႔ တဲ႔ စိတ္ကို မုန္းမိျပန္တယ္.. ။

ေမေမ ကိုေတာ႔ ဘယ္လိုမွ အျပစ္တင္လို႕ မရခဲ႔ဘူး ေမေမ လုပ္တာေတြဟာ သာမန္ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ ေတြဘဲ ေဖေဖ သာ နဲနဲ ေလာက္ ခြင္႔ လႊတ္နားလည္ လိုက္ရင္ က်ေနာ္ တို႕ မိသားစု ႀကီး ဟာ သာယာမွာဘဲ ... ဒါေပမဲ႔ ေဖေဖ ဟာ သူစကားနားမေထာင္တာကို အေသးအဖြဲ ေလးက အစ ခြင္႔မလႊတ္ခဲ႔ဘူး.. အဲဒီေတာ႔ က်ေနာ္တို႕ ဟာ ဘယ္ေတာ႔ မွ မိဘ နဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေပ်ာ္ရႊင္မႈ႕ မရခဲ႔ဘူး....။

ဒါေၾကာင္႔ က်ေနာ္ ဟာ တသက္လံုး ေယာက္က်ား မယူဘူး ... ေယာက္က်ား ေတြရဲ႕ အႏိုင္က်င္႔ ျခင္း ကို ဘယ္ေတာ႔မွ မခံဘူး.... ယူရမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ က်ေနာ္႔ ေဖေဖ နဲ႔ မတူတဲ႔ ေယာက္က်ား ကိုဘဲ ေရြးယူမယ္ လို႕ ဆံုးျဖတ္ထားခဲ႔တယ္...။

အဲဒီလို တခ်ိန္လံုးယူဆ ထားတဲ႔ အတြက္ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး ကို ေတြ႕တဲ႔ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္႔ စိတ္မွာ ဘယ္လို မွ ခံစား လို႕မရခဲ႔ဘူး... ေယာက္က်ား ေတြ ဟာ က်ေနာ္႔ နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မသက္ဆိုင္ဘူးလို႕  ထင္ခဲ႔တာကိုး... အဲဒီ အတြက္ ျမင္ျမင္ခ်င္း ခ်စ္မိတယ္... မ်က္လံုးျခင္း ဆံုတာနဲ႔ ရင္ခုန္ တယ္ ဆိုတဲ႔ စကား ဟာ တကယ္ ကို က်ေနာ္႔ အတြက္ လံုးဝလံုးဝ မွားပါတယ္... ခ်စ္ခ်စ္ႀကီးဟာ ျမင္ျမင္ျခင္း က်ေနာ္႔ ကို တခ်ိန္လံုး ၾကည္႔ေနခဲ႔ ပါတယ္ ... က်ေနာ္က ျပန္ၾကည္႔ ခဲ႔ေပမဲ႔ ဘယ္လိုမွ မခံစားခဲ႔ ရပါဘူး...။

ေနာက္ဆက္တြဲ အေနနဲ႔  က်ေနာ္႔ အခ်စ္ကို ရဘို႕ က်ဳိးစားပါတယ္... က်ေနာ္ တံုျပန္ လက္ခံ လိုက္ပါတယ္.. အခ်စ္ေၾကာင္႔ ေတာ႔ မဟုတ္ဘူး ... မိသားစု အဆင္မေျပမႈ႕ေတြ မြန္းက်ပ္မႈ႕ေတြ ေၾကာင္႔ ထြက္ေပါက္ တခု အျဖစ္ ယူဆၿပီး လက္ခံခဲ႔တာပါ...။

လက္ခံ ခဲ႔ တာလို႕ ေျပာေပမဲ႔ ခ်စ္ခဲ႔ တာေတာ႔ မဟုတ္ဘူး... သူ ဘယ္လို ေယာက္က်ားလည္း ဆိုတာ ေစာင္႔ၾကည္႔ တာေလာက္ဘဲ ရွိေသးတာပါ... သူ႕ အေတြးအေခၚေတြ စိတ္သေဘာထားေတြ အယူအဆ ေတြ ဒါေတြကို က်ေနာ္ ၾကည္႔တာပါ... က်ေနာ္ လက္ခံႏိုင္ရဲ႕လားေပါ႔... သူ ကလည္း ေနာက္မွ ေျပာျပတယ္... က်ေနာ္႔ ကို လည္း သူ ၾကည္႔ ေသးတယ္ ... က်ေနာ္႔ အေတြးအေခၚ ေတြ ကို တခါတခါ ေၾကာက္လို႕ ထြက္ေျပး ဘို႕ေတာင္ ၾကံခဲ႔ေသး တယ္တဲ႔... ။

အဲဒီလို တေယာက္နဲ႕ တေယာက္  ယံုၾကည္မႈ႕ တည္ေဆာက္တဲ႔ အခ်ိန္ဟာ ေတာ္ေတာ္ၾကာခဲ႔ပါတယ္... အင္း မင္း ေသ မွ ယံုၾကည္မယ္ လို႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ထား ၿပီးေတာ႔ ယံုၾကည္မႈ႕ တည္ေဆာက္ ခဲ႔ တဲ႔ အခ်ိန္ ေတြ ေလာက္ ေတာ႔  မၾကာ ခဲ႔ပါဘူး...  ။

မတူတာေတာ႔ ဘယ္ေနရာမွ မတူခဲ႔ပါဘူး.. ဒါေပမဲ႔  ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး မွာ လူသားတေယာက္ ထားရမဲ႔ အေျခခံ သေဘာထား ေတြ ရွိတယ္.. အမွန္တရား ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္ ... အဲဒီ အတြက္ က်ေနာ္ တို႕ ေပါင္းလို႕ ျဖစ္ေနၾက ပါတယ္...။

မတူတာေတြ ကို  ေျပာရရင္

အစားအေသာက္ စားတာ က စ ၿပီး  ထမင္း ကို က်ေနာ္က မာမွ ႀကိဳက္တယ္ ... မစီး တဲ႔ ဆန္ မေနာ္ လိုမ်ဳိး မွ က်ေနာ္ စားတယ္... သူက ထမင္း ေပ်ာ႔ေလ ႀကိဳက္ေလ... ေနာက္ၿပီး ေပၚဆန္းေမႊးလို ဆန္မ်ဳိးႀကိဳက္တယ္... ။

ဟင္းခ်က္ရင္ သူက မစားတာေတြမ်ားတယ္...  အသားအားလံုးမစားဘူး .. အရုိးမ်ားတဲ႔ငါး ညွီတဲ႔ငါး မစားဘူး... က်ေနာ္ က အသား ပါမွ စားတယ္ ငါး တိုင္း မစားဘူး...၊ ေနာက္ၿပီး ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး က ေန႔ တိုင္း  ဘဲဥ ၾကက္ဥ ၊ ပဲ  ၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ နဲ႔   စားတယ္... ဂ်ီးမမ်ားဘူး... က်ေနာ္က အသား ငါးေတာင္ က်ေနာ္ ႀကိဳက္တဲ႔ ပံုစံ နဲ႔ ခ်က္ မွ စားတာ ခ်က္နည္း မႀကိဳက္ရင္ မစားဘူး.... သူက ရွိတာနဲ႔ ခဏခဏ စားတယ္ .. က်ေနာ္ က တေန႕ ၂ႀကိမ္ ၊ က်ေနာ္ ႀကိဳက္တဲ႔ ဟင္းနဲ႔ ဘဲ စားတယ္....။

မီးဖို ထဲမွာ က်ေနာ္ အပင္ပန္းခံၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ေနရင္ အတူ ခ်က္ဖို႕ ေနေနသာသာ အစားတလုပ္ အတြက္ ဒီေလာက္ ဒုကၡခံ ေနတာကို သနားတယ္တဲ႔.... အင္း က်ေနာ္႔ သေဘာေျပာရရင္ တက္ညီလက္ညီ နဲ႔ ခ်က္ၾက စားၾက မ်ဳိးကို လိုခ်င္တာပါ.. ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သူ က ေတာင္ ခ်က္ေၾကြးေစခ်င္ေသးတယ္... အခုေတာ႔ တျခားစီမွ တျခားစီပါ.... အတူ ခ်က္ဘို႕ ေဝးလို႕ အတူ စားၾက ရင္ ေတာင္ မတူ တာေတြ ေရြးစားၾကပါတယ္...။

အဲဒီ အတြက္ ေကာင္းတဲ႔ တခ်က္ကေတာ႔ ထမင္း ဆိုင္က ဟင္းဝယ္စားရင္ က်ေနာ္ က ဟင္းေကာင္း နဲ႕ စားတယ္.. သူက ဟင္းရံ  နဲ႔ စားတယ္ အဆင္ကို ေျပလို႔...။

ေနာက္ၿပီး ဖတ္ၾကတဲ႔ စာအုပ္ အမ်ဳိးအစား သူ က ဘာသာျပန္ေတြ ဖတ္တယ္... ၊ တရားစာအုပ္ ေတြ ဖတ္တယ္... က်ေနာ္ က စာအုပ္ အားလံုး ဖတ္တယ္...၊  မဂၢဇင္း ဖတ္ရင္ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး က ကဗ်ာေတြ နဲ႔ ေဆာင္းပါး ေတြ ေရြးဖတ္တယ္.. ဝတၳဳေတြ ေက်ာ္သြားတယ္ ... က်ေနာ္ က ဝတၳဳ ေတြဘဲ  အရင္ ေရြးဖတ္ တယ္... သိပ္ လွတဲ႔ ကဗ်ာမ်ဳိး က်ေနာ္ ခံစားတတ္တဲ႔ ကဗ်ာမ်ဳိးေတြ မွ ေရြးဖတ္တယ္... ။

ရုပ္ရွင္ေတြ တီဗြီ ေတြ ၾကည္႕ရင္ သူၾကည္႕ တဲ႔ ကားမ်ဳိးေတြ က်ေနာ္ ဘယ္ေတာ႔ မွ မၾကည္႔ဘူး.. က်ေနာ္ တခါ တေလ မွ ၾကည္႔ တဲ႔ ကားမ်ဳိးကို လည္း သူ ဘယ္ေတာ႔ မွ မၾကည္႕ဘူး... ။

ေနာက္ၿပီး ဘုရား တရား နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီးက ရိပ္သာ ႀကံဳ သလို ဝင္တယ္.. အိမ္ မွာ အခ်ိန္ ရ ရင္ ရသလို  တရားမွတ္တယ္... က်ေနာ္ ကေတာ႔ ရိပ္သာ တခါမွ မဝင္ဘူး... အခ်ိန္ရွိသမွ်  စာအုပ္ဖတ္တယ္... ဘေလာ႔ဂင္း တယ္....။

ေနာက္တခါ တူတာေတြ ေျပာရရင္

လြတ္လပ္ျခင္း .... က်ေနာ္ ႀကိဳက္တာကို သူ႕ က ခြင္႔ ေပးခဲ႔ သလို သူ ႀကိဳက္ တာေတြကို လည္း က်ေနာ္႔ က ခြင္႔ ေပးခဲ႔ပါတယ္...  က်ေနာ္ တို႕ ႏွစ္ေယာက္ စလံုး လြတ္လပ္ျခင္း ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး တဲ႔ ေနရာမွာ တူညီ ၾက ပါတယ္...။

ေနာက္ တခု  .... တူညီတာ တခ်က္ ကေတာ႔ တခါတေလ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး  နဲ႕ က်ေနာ္ နဲ႕ ပ်င္းစရာ ေကာင္းလြန္း လွ တဲ႔ ေလာကႀကီး က ထြက္ေျပးခ်င္ရင္ .... ေမာင္ ေရ ဆိုရင္ ... ခ်စ္ ေရ  ဆိုၿပီး ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး တခြက္ ေရႊစင္ဦး  ႏွစ္ခြက္.......။

ေနာက္ဆံုး.... အခ်စ္ ..... အေရးအႀကီးဆံုး အခ်စ္ ... အခ်စ္ တူညီ ၾကပါတယ္...

အဲဒီ အတြက္ ....... ဘာေတြ မတူ မတူ  အခ်စ္တူ လို႕သာ အားလံုး အဆင္ေျပ ေနၾကတယ္လို႕ ထင္ျမင္ မိပါ ေၾကာင္း ေျပာၾကားရင္း ကိုဧရာ နဲ႔ မသီတာ တို႕ ရဲ႕ အသြင္မတူ အိမ္သူ မျဖစ္ ဆိုတဲ႔ တက္ဂ္ ပိုစ္႔ ေလး ကို အဆံုးသတ္ လိုက္ ပရေစေတာ႔ဗ်ာ... ေက်းဇူးပါ...။

ဒီတခါ ေတာ႔ က်ေနာ္ ဆက္လက္ၿပီး တက္ဂ္ ခ်င္ပါတယ္...

ရဲေဘာ္ႀကီး... ဘေလာ႔ဂါ ေမာင္မိုး ...  အျဖဴေလး ... ကိုမ်ဳိး  (ေမြးရပ္ေျမ အညာ) ကိုပါဗ်ာ...အခ်ိန္ရရင္ ေရးေပး ေစခ်င္ ပါတယ္...

က်န္ ေမာင္ႏွမ မ်ားကေတာ႔ ဒီပိုစ္ ေလး ကို ဆက္ၿပီး တက္ဂ္ ေစခ်င္ရန္ အျမန္က်ဳိးစား ၾကပါ....   အခ်ိန္ ရပါေသးတယ္ ....

ေလးစားစြာျဖင္႔
ေရႊစင္ဦး
.

No comments:

Post a Comment