Wednesday, August 3, 2011

ေရႊစင္ဦး မလည္လိုက္ရတဲ႔ သႀကၤန္ တႏွစ္ အပိုင္း (၄) ဇာတ္သိမ္း

စာေရးူသူ-ေရႊစင္ဦး

က်ေနာ္ ရန္ကုန္ မွာ တလ ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ပထမ ပိုင္း ရက္မ်ားမွာ က်ေနာ္႔ အဖိုးဟာ ပါးစပ္က အစာ စားႏိုင္ ေသးတယ္..၊ ေဒၚႀကီး ခြံေကၽြးရတယ္..၊ ကေလးမ်ားလိုေပါ႔..၊ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ ဘဘႀကီးက အစာ စားဖို႕ ျငင္းဆန္လာေတာ႔ .. ႏွာေခါင္းကေန ပိုက္နဲ႔ အစာသြင္းပါတယ္..၊ ဘဘႀကီးခမ်ာ သနားစရာ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းပါတယ္..။

ကဲ...ရန္ကုန္မွာ ေနတဲ႔ တလ အတြင္း ေရႊစင္ဦးေလး ဘယ္ပံု လႈတ္ရွား ေနသလဲ ဆိုတာ နဲနဲေလာက္ ေျပာခ်င္ ပါတယ္..၊ ညမွာေတာ႔ ဘဘႀကီးကို ေစာင္႔ ရင္းနဲ႔ စာဖတ္ေနတာေပါ႔ ..မမဝင္း လည္း အိပ္ခ်င္တဲ႔ အခ်ိန္ အိပ္ ေပါ႔..၊ က်ေနာ္ အိပ္ခ်င္ရင္ေတာ႔ မမဝင္း ႏႈိးရတာေပါ႔..၊ မနက္လင္းရင္ေတာ႔ ထံုးစံအတိုင္း အျပင္ထြက္ မံုဟင္းငါးစား .. မမဝင္း အတြက္ လက္ဖက္ရည္ ထုတ္ေလး ဆြဲၿပီး ျပန္လာေပါ႔..၊ အထုတ္ ပါလာရင္ ေဒၚႀကီး မျမင္ေအာင္ လုပ္ရေသးတယ္..၊ ႏို႕မို႕ဆိုရင္ အိမ္ မွာ လဘက္ရည္ ေတြ ေကာ္ဖီေတြ ရွိရဲ႕ သားနဲ႔ ဝယ္လား ဆိုၿပီး ဆူမွာ စိုးလို႕...၊ ဒါေပမဲ႔ သိတယ္ မဟုတ္လား က်ေနာ္ တို႕ ဆင္းရဲသား ပါးစပ္မ်ား ကလည္း ဆိုင္က လဘက္ရည္ မံုဟင္းငါး မွ ေကာင္းတယ္ထင္တာ..။

စားေသာက္ၿပီးရင္ ဘဘႀကီး နားထုိင္ၿပီး ကိုယ္တတ္သမွ် ေလး ဘဘႀကီး အတြက္ ရြတ္ဖတ္ ေပး.. ေမတၱာ ပို႕ေပး ရတာေပါ႔ဗ်ာ...၊ တေန႕ေတာ႔ က်ေနာ္ ဘုရားစာေတြ ဆိုၿပီးသြားေတာ႔ ဘဘႀကီး ခုတင္ေခါင္းရင္း ေလးမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ႔ ဘဘႀကီး ရဲ႕ လြယ္အိတ္ ကေလး လွမ္းျမင္တယ္ဗ်..၊ ဒီလြယ္အိတ္ ကေလးထဲက ေယာက္က်ားကိုင္ လက္ကိုင္ပုဝါ နဲ႔ ထုတ္ထား တဲ႔ ပိုက္ဆံ အေၾကြထုတ္ ကေလးေရာရွိေသးလား.. (က်ေနာ္ တို႕ ငယ္ငယ္က ဘုရားစာ ရြတ္ရင္ ေပးေနၾက အထုတ္ ကေလး ၊ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္႔ ရဲ႕ ကေလး တုန္းက ဘဏ္တိုက္ေလးေပါ႔)..၊ ဒါေတြအျပင္ ေနာက္ဆံုးတေခါက္ က်ေနာ္ ရန္ကုန္ ေရာက္စဥ္က ဘဘႀကီးကို ေပးခဲ႔ တဲ႔ ဓါတ္ပံုေလးေရာ ရွိေသးလား ဆိုၿပီး ဖြင္႔ၾကည္႕ခ်င္လာတာနဲ႔ ဖြင္႔ၾကည္႕မိတယ္..။

လက္ကိုင္ ပု၀ါထုတ္ကေလးထဲမွာ....အေၾကြ ေတြအစား ပိုက္ဆံ အသစ္ကေလး ေတြေပါ႔ဗ်ာ...၊ ေနာက္ၿပီး.. ဘဘၾကီး ရဲ႕ မွတ္စုစာအုပ္ ၾကားေလးထဲမွာ ဓါတ္ပံု ကေလး ကေတာ႔ ေနၿမဲတိုင္းဗ်... ရွိေသးတယ္.။

ဓါတ္ပံုေလး အေၾကာင္းေျပာရင္ ေနာက္ဆံုးတေခါက္ ရန္ကုန္ေရာက္တဲ႔ ရာဇဝင္ ကို ျပန္ေျပာရေတာ႔မယ္..၊ က်ေနာ္က ရန္ကုန္ တေခါက္ေရာက္ရင္ ဘဘႀကီး ကို အၿမဲတမ္း ေနာက္ဆံုး သတင္းမ်ား ေပးေလ႕ရွိတယ္..၊ ကိုယ္႕ခ်စ္တဲ႔ သူအေၾကာင္းမ်ား ဆို ပိုပိုသာသာေလး..၊ ကိုယ္ အျမင္ ကတ္တဲ႔ သူအေၾကာင္းဆို သာသာ ထိုးထိုး ေလးေပါ႔ဗ်ာ...၊ အေၾကာင္းအရာ စံုပါ..၊ အိမ္နီးနားျခင္း အဖိုးႀကီး (ဘဘႀကီး ေဘာ္ဒါ ) ေနမေကာင္း ျဖစ္ေနတာ အေတာ္ၾကာေနၿပီတို႕.. ။

အိမ္က ေမေမ ဝယ္ေနၾက ပဲျပဳတ္ သည္ အဖြားႀကီး သူ႕ သမီးေတြ ကို စိတ္နာလို႕ ဆိုၿပီး မယ္သီလရွင္ ဝတ္သြားတာ ဘဘႀကီး သိတယ္ မဟုတ္လား အခု သူေနတဲ႔ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္ မယ္သီလေက်ာင္းက သရဲေျခာက္ လိုက္လို႕ မယ္သီလ ထြက္လိုက္ၿပီး ပဲျပဳတ္ျပန္ေရာင္းေနၿပီ တို႕ ...၊ ေနာက္ တခါ ကမၻာ႔ႏုိင္ငံ ေရး..၊ ျမန္မာ႔ ႏိုင္ငံေရးေပါ႕ ဗ်ာ..ဥပမာ. က်ေနာ္ တို႕ တိုင္းျပည္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ေတြလုပ္တာ.. ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ရဲ႕ သမီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏိုင္သြားတယ္.. ။

ဒါေပမဲ႕.. အခု အေျခခံ ဥပေဒ ႀကီး မၿပီးေသးလို႕ .. အဲဒါႀကီး ဆြဲေနၾကတယ္ေပါ႔ေလ..၊ အဲဒီမွာ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ အေျပာအေဟာ ေပၚ မူတည္ၿပီး က်ေနာ္႕ အဖိုး ရဲ႕ စိတ္ေတြ ေျပာင္းသြားတယ္..၊ ည ဘုရားစာ ဆိုၿပီးတဲ႔ အခ်ိန္ ဆိုရင္ ေဟ႕ ငါ႔ေျမး ဟုိ ေနမေကာင္း ေနတဲ႔ အဖိုးႀကီး နာမည္က....ဘဘႀကီး ဦးဘသာေလ လို႕ ေျပာလိုက္ရင္.. အင္း ၾကာသာပေတး သား ဦးဘသာ က်မ္းမာပါေစ.၊ ခ်မ္းသာပါေစ.. အျမန္ဆံုး ေနေကာင္း ပါေစ.. ေပါ႔ .. အဲဒီလို အထူးျပဳ ေမတၱာပို႕ရတယ္...။

အခုလည္း က်ေနာ္ က ျမန္မာ႕ ႏိုင္ငံေရး ေျပာထားေတာ႔ .. ဗိုလ္ခ်ဳပ္သမီး ေလး ကို ဘဘႀကီး ေမတၱာအထူး ပို႕ခ်င္တယ္..၊ ငါ႔ေျမး ဓါတ္ပံုေလး ေပးထားပါေပါ႕..၊ အင္း က်ေနာ္လည္း ကိုယ္႕ရူးကိုယ္ ပတ္ .. ဘဘႀကီး ရယ္ မွန္း ၿပီးေတာ႔ သာ နံမည္ေလး ရြတ္လိုက္ပါ.. ဆိုေတာ႔ မရဘူးဗ်..၊ ဇြတ္ .. ဓါတ္ပံု တြင္တြင္ ေတာင္း.. အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္လည္း အဲဒီတုန္းက သတင္းစာ ထဲပါတဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပံုေလး ကပ္ေၾကး နဲ႕ ကိုက္ ေပးလိုက္ရတယ္..၊ အဲဒီေန႕ ကစၿပီး က်ေနာ္႕ အဖိုးရဲ႕ အထူး ေမတၱာ ပို႕ျခင္း ကို ခံသြားရပါတယ္...။

အင္း ေနာက္ ေန႕ ေရႊတိဂံု ဘုရားကို က်ေနာ္ တို႕ ေျမးတသိုက္ ကို လိုက္ပို႕တယ္..၊ ထံုးစံ အတိုင္းေပါ႕.. ဘုရားစာ အားလံုး ရြတ္အၿပီး.. အထူး ေမတၱာ ပို႕ခန္းမွာ အဟင္း အဂၤါသမီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က်မ္းမာ ပါေစ.. ခ်မ္းသာ ပါေစေပါ႕.. အသံကလည္း ေအာင္ပါ႔ဗ်ာ.... အင္း က်ေနာ္႕ မွာေတာ႔ သက္ျပင္းတခ်ခ် နဲ႕ ေပြလီ လိုက္အုန္း ေရႊစင္ဦး ေရ လို႕..ကိုယ္ ကို ကုိယ္႔သာ နာနာ အျပစ္တင္မိပါေၾကာင္း..ေလး ကို သတိေတြရသြားၿပီး .. အဖိုးကို သနားလြန္း လို႕ မ်က္ေရမ်ားေတာင္ က်မိပါတယ္..။

ကဲ.. ဘဘႀကီး ေနမေကာင္း တဲ႕ အခန္း ေလး ျပန္ဆက္ရေအာင္.. ႏွာေခါင္းကေန အစာသြင္း ေတာ႔ ပိုက္က သြင္းလိုက္ ထုတ္လိုက္ ကို ဘဘႀကီးက လက္မခံဘူးဗ်.. အဲဒီေတာ႔ တခါထဲ ပိုက္ကို ထဲ႕ထား ၿပီး ပလာစတာ နဲ႔ ကပ္ထားရတယ္.. ဒါေတာင္ ဘဘႀကီးက သတိရရင္ ဆြဲဆြဲ ျဖဳတ္ေသးတာ..၊ အဲဒီမွာ ပိုက္က အၾကာႀကီး တတ္ထားေတာ႔ .. အစာ ေတြ ပိုက္မွာ ကပ္ေနေတာ႔ အခ်ဥ္ေပါက္မွာ ကို ေဒၚႀကီးက စိုးရိမ္တယ္.. ေရ ထည္႕ ရုံနဲ႔ လည္း မလံုေလာက္ဘူး လို႕ထင္တယ္.. ၊ သူတို႕ ဆရာဝန္ေတြ အားလံုး သေဘာတူ ဘဘႀကီးကို အရက္တိုက္ ဖို႕ျပင္ေတာ႔တယ္ဗ်..၊ တေန႕တခါ အစာသြင္းၿပီးရင္ အရက္ နဲနဲ မွာ ေရ မ်ားမ်ားေရာၿပီး ... ပိုက္ကေန အစာသြင္းၿပီးရင္ ပိုက္ေဆးတဲ႔ အေနနဲ႔ ထည္႕ေပးဘို႕ေပါ႕ဗ်ာ...။

အဲဒီလို လုပ္ဖို႕ ဆံုးျဖတ္ၿပီးသြားတဲ႔ အခါ က်ေနာ္ တို႕လူနာေစာင္႔ ေတြလည္း လူနာက အရက္ေသာက္ မွေတာ႔ အရက္ပုလင္း တရားဝင္ ေထာင္ခြင္႔ ရသြားတာေပါ႔...၊ အိမ္မွာ ဘယ္သူမွ အရက္ မေသာက္ေပမဲ႔ .. အရက္ ပုလင္းေတြကေတာ႔ ဘိ္ရုိ ထဲမွာ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ဗ်...၊ စစျခင္း ေဖာက္တာက မမဝင္း ..... အရက္ ပုလင္း ႀကီး ၾကည္႕ၾကည္႕ၿပီး သူေသာက္ခ်င္လာတယ္ ဆိုၿပီး အရက္ေတြ ငွဲ႕ငွဲ႕ ေသာက္ၿပီး ေရ ျပန္ျပန္ ေရာထားတယ္..၊ ေနာက္ေတာ႔ တပုလင္း ကုန္ တပုလင္း ေျပာင္းေပါ႔...၊ က်ေနာ္ လည္း အေစာပိုင္းေတာ႔ ၾကည္႕ေနေသးတယ္.. သူ႕ခမ်ာ ပ်င္းရွာမွာေပါ႔ ဆိုၿပီး အသာ ေနလိုက္ပါတယ္..။

ေနာက္ေတာ႔ က်ေနာ္တို႕ ေစာင္႔ရတဲ႕  ရက္ေတြ ကလည္း ၾကာလာၿပီ ဆိုေတာ႔  ပ်င္းလည္း ပ်င္း. စိတ္လည္း ညစ္လာတယ္..၊ ေနာက္ၿပီး သႀကၤန္ကလည္း ေရာက္လာၿပီေလ... ၊ သႀကၤန္ ေရာက္လည္း က်ေနာ္႕ အေဒၚ တယူသန္ႀကီး အတြက္ေတာ႔ ဘာမွ ထူးမွာ မဟုတ္ဘူး.. က်ေနာ္ တို႕ အတြက္ လည္း ဘာအခြင္႔ အေရး မွ ပိုလာမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး စိတ္ကညစ္ျပန္ေရာ..၊ ျခံထဲက ပိေတာက္ ပင္ႀကီးေတြ ကလည္း က်ေနာ္႔ မ်ား အလြမ္းပိုေအာင္ လုပ္ေနသလားလို႕ေတာင္ထင္ရ ေအာင္ကို တအိမ္လံုး တျခံလံုး ေမႊးႀကိဳင္ေနပါတယ္..။

က်ေနာ္လည္း ညေနပိုင္း ေမွာင္ရီပ်ဳိးစ ဆုိရင္ ျပည္လမ္းေဘးက စတိုးဆိုင္ ေလးေတြမွာ စားခ်င္တာေလး ေတြ ဝယ္ ပလက္ေဖာင္းေပၚထိုင္စား ၿပီး ျပည္လမ္းေပၚက ျဖတ္သမွ် ကားေတြၾကည္႕ရင္း အဲဒီ သႀကၤန္ တႏွစ္မွာ အခ်ိန္ေတြ ေတာ္ေတာ္ျဖဳန္းခဲ႔ ပါတယ္..။

သႀကၤန္ ေနာက္ဆံုးေန႕ ေရာက္လာၿပီဗ်.. ဒါေပမဲ႔ ထူးမျခားနားပါဘဲ.. က်ေနာ္႔ ရဲ႕ သီးခံႏိုင္မႈ႕ကလည္း ေတာ္ေတာ္ ကို နဲသြားၿပီ.. ၊ ညမိုးခ်ဳပ္ႀကီး လူေျခတိတ္တဲ႔ အခ်ိန္ လည္း ေရာက္လာေရာ ထံုးစံ အတိုင္း မမဝင္း ႀကီး က အရက္ကေလး ေထြေထြ နဲ႕ ေရႊစင္ဦး ေရ မမဝင္း ေတာ႔ ဒီအေခါင္းႀကီး (ကန္ေတာ႔ ကန္ေတာ႔ ...) ထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ေအာင္းရမလည္း မသိဘူး.. တဲ႕..။

ကဲ မမဝင္း ေရ က်ေနာ္ ကေတာ႔ မမဝင္း ဘယ္ေလာက္ထိ ေအာင္းေအာင္း က်ေနာ္႔ အတြက္ သႀကၤန္ တႏွစ္ ေအာင္းရတာနဲ႔ တူသြားၿပီ ဗ်.. ဆိုၿပီး.. ကဲ ေပးဗ်ာ.. က်ေနာ္လည္း ခ်မယ္ဆိုၿပီး.. သူ တခြက္ ကိုယ္ တခြက္ ခ်ရင္း ... ေရႊစင္ဦး မလည္ လိုက္ရတဲ႔ သႀကၤန္ တႏွစ္ကို အဆံုးသတ္လိုက္ ပရေစေတာ႔ ဗ်ာ...။

အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္လွ်က္

ေလးစားစြာျဖင့္
ေရႊစင္ဦး

No comments:

Post a Comment