Friday, August 5, 2011

ခရီးသြားမွတ္တမ္း ဒုတိယပိုင္း

စာေရးသူ-ေရႊစင္ဦး

အဲဒီလိုနဲ႕ေညာင္ဦး ကို ေရာက္သြားေရာ ဆိုပါေတာ႔ဗ်ာ၊ ေညာင္ဦးက က်ေနာ္တို႕အဖြားေလး ရဲ႕ ေယာက္က်ား အသက္ ၈၇ ႏွစ္ရွိတဲ႔ အဖိုးေလး ကို ကန္ေတာ႔ၿပီး လမ္းမႀကီးေဘးမွာ ရွိတဲ႔ ျမန္မာထမင္းဆိုင္ တဆိုင္မွာ ဝင္စားခဲ႔ပါတယ္။

ဟင္းလက္ရာေလး ကေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ပုန္းေရႀကီးသုုပ္၊ ငံျပာရည္ခ်က၊္ အတို႕အျမႈတ္ ကလည္း ေတာ္ေတာ္စံုပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး ကေတာ႔ဗ်ာ သခြားသီး စိမ္း ႏုႏုထြတ္ထြတ္ေလး ေတြပါဘဲ။

ေနာက္ၿပီး ဘူးရြက္ဟင္းရည္ ကလည္း ပူပူေလး ဗ်ာ ဘူးရြက္ေလး ေတြကလည္း က်ေနာ္တို႕ စားမွ ခတ္လာ ပံု ရပါတယ္၊ စိမ္းစိမ္းေလး နဲ႕ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ဆိုေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ခ်ဳိပါတယ္။ ၾကက္သား ေၾကာ္ ကလည္း ေကာင္းပါတယ္။ က်ေနာ္ တို႕ အညာ ဟင္းခ်က္ေတြမွာ ဟင္းခ်ဳိမႈံ သိပ္ မသံုးတာ ေတြ႕လို႕ ဝမ္းသာ မိပါေသးတယ္။

မႏၱေလး ၿမိဳ႕ေပၚက ဆိုင္ႀကီးေတြေတာင္ ဟင္းခ်ဳိမႈံ အသံုးမေလွ်ာ႔ ၾက လို႔ေတာ္ေတာ္ စိတ္ပ်က္မိတယ္။ အခုေတာ႔ အညာ မွာ စားသမွ် ဟင္းေတြမွာ ဟင္းခ်ဳိမႈံ သိပ္မသံုးတာေတြ႕ရပါတယ္။

ပုဂံကို ဆက္သြားခဲ႔ပါတယ္။ ပုဂံ ဘုရားေတြကေတာ႔ ထံုးစံအတိုင္း ေပါ႔ဗ်ာ။ သူ႕အတိုင္း သူပါဘဲ။ ကၽြဲပါး ေစာင္းတီး သလိုျဖစ္ေနတဲ႔ က်ေနာ္တေယာက္သာ ပုဂံဘုရားေတြရဲ႕ အံမခန္း အႏုပညာ လက္ရာေတြကို မခံစားႏိုင္ဘဲ ေနပူပူမွာ ခပ္ငူငူနဲ႔ ဘုရားေတြအျပင္မွာ ထိုင္က်န္ရစ္ ပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ပထမအေခါက္ ေတြ ကတည္းက က်ဳိးစားၿပီး အႏုပညာ လက္ရာေတြကို ခံစားၾကည္႕ပါေသးတယ္။

အႏုပညာ ပါရမီ မပါတဲ႕ က်ေနာ္ မ်က္စိထဲမွာ ေတာ႔ အားလံုးဟာ အတူတူႀကီးဘဲဆိုေတာ႔ ထူးျခားၿပီး မခံစားမိတတ္ ပါဘူးဗ်ာ။ ေနာက္အေခါက္ေတြမွာေတာ႔ ဘုရားေရွ႕မွာ ရွိတဲ႕ ျခေသၤ႕ႀကီး၂ ေကာင္နဲ႕ က်ေနာ္နဲ႕ တငုတ္တုတ္တုတ္ ေပါ႔ဗ်ာ။

ၾကံဳတုန္း က်ေနာ္႔ ရဲ႕ ပန္းခ်ီအႏုပညာ ကုိ ခံစားတတ္ပံုေလး တခုေျပာလိုက္ရအုန္းမယ္။ မႏၱေလး ထန္းရိပ္ညုိ မွာ ျပတဲ႔ ပန္းခ်ီျပပြဲတခု ကို က်ေနာ္ရယ္ က်ေနာ္႔ခ်စ္ခ်စ္ႀကီးရယ္ သြားမိၾကတယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္ ကပန္းခ်ီ ျပပြဲ ေတြ ဘာေတြဆို သြားေလ႔မရွိပါဘူး၊ ဒါေပမဲ႔ ဒီတခါေတာ႔ မသြားမျဖစ္လို႔ သြားရတာပါ၊ က်ေနာ္ရဲ႕ ပန္းခ်ီ အႏုပညာ ခံစားႏိုင္မႈ႕ အင္အားက ေတာ္ေတာ္နဲတယ္ ဆိုေတာ႔ ကိုယ္႔အေၾကာင္း ကိုယ္သိေတာ႔ အားနာလို႕ပါ။

ပန္းခ်ီ ကားေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ႔ ဟိုၾကည္႔ဒီၾကည္႕ လုပ္လိုက္၊ တၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ ေခါင္းတၿငိမ္႔ၿငိမ္႔ လုပ္လိုက္ေပါ႔၊ သိတယ္ မဟုတ္လား၊ အဲဒီအတိုင္း ဘဲေလ။ တပံုထဲဘဲဗ်ာ၊ တခါတေလ သိသလိုလို၊ နားလည္သလိုလို၊ ခံစားမႈ႕ ေတြသိပ္ပို လာတဲ႔ ပံုနဲ႔ အနီးက ၾကည္႕လိုက္၊ အေဝးကၾကည္႕လိုက္နဲ႕ ဟား..ဟား။

အမွန္ေတာ႔ ဗ်ာ ပန္းခ်ီကားေလး တခ်ပ္ေလာက္ဝယ္ရမယ္ဆိုရင္ ဆိုၿပီး ေရြးခ်ယ္ေနတာေလ၊ size ကလည္း ႀကီး ရအုန္းမယ္။ ပါတဲ႔ အရုပ္ကေလးေတြက လည္း လွရအုန္းမယ္၊ ေစ်းကလည္း ခ်ဳိရအုန္းမယ္ ဆိုၿပီး ေစ်းတြက္ တြက္ေနတာေလ၊ ဟဲ..ဟဲ အႏုပညာကို ေငြေၾကးနဲ႔ တိုင္းတာေနတဲ႔ ကၽြဲပါး ေစာင္းတီး ၾကီးပါ။

က်ေနာ္႔ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး ကလည္း က်ေနာ္႔ အတိုင္းဘဲဗ်ာ၊ တၿပံဳးၿပံဳးနဲ႕ ေဘးကေနလိုက္ၾကည္႔ေနတာ၊ ခဏေနေတာ႔ မေအာင္႔ႏိုင္ေတာ႔ဘူးနဲ႔ တူပါတယ္ဗ်ာ၊ တိုးတိုးေလး ၂ကိုယ္ၾကားလာေျပာတယ္ဗ်ာ၊ ေဟ႔.. ေဟ႔ တဲ႔ မင္းထမင္းငတ္မွာ ေတာ႔မပူနဲ႔ ငါ လည္း ဒီလိုပန္းခ်ီကား မ်ဳိးေတာ႔ ဆြဲ တတ္တယ္ကြတဲ႔၊ က်ေနာ္ လည္း သူဆြဲတတ္ တယ္ ဆိုတဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြကို အားရွိပါးရွိ ၾကည္႔လိုက္တာေပါ႔ဗ်ာ။

ဟဲ..ဟဲ ငါလည္း ဆြဲတတ္တယ္လို႕၊ က်ေနာ္တို႕ ၂ေယာက္ဆြဲတတ္တဲ႔ ပန္းခ်ီကား က (Abstract) စိတၱဇ ပန္းခ်ီ လို႔ေခၚလား၊ Model လို႔ေခၚလားေတာ႔ မသိပါဘူးဗ်ာ၊ အဲဒီဆြဲနည္းနဲ႕ ဆြဲထားတဲ႔ ပန္းခ်ီ ကားခ်ပ္ေတြ ပါဘဲဗ်ာ၊ ေအာက္ခံအားလံုးကို အမဲေရာင္ခ်ယ္ထားတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီ အေပၚမွာ အျဖဴေရာင္ တစက္၊ ေနာက္တကား ကေတာ႔ အျဖဴ ေရာင္ ကင္းဘတ္စ ေပၚမွာ အေရာင္ေတြကို စံုေနေအာင္ခ်စ္ထားတယ္ဗ်ာ၊ အေရာင္စံု ဆိုလို႕ သက္တန္႕ ေလာက္သာ ျမင္ဘူးတဲ႔ က်ေနာ္ ကေတာ႔ တအံတႀသနဲ႕ ေခါင္းတျငိမ္႔ၿငိမ္႔ ေပါ႔ဗ်ာ၊ ငါ သာဆြဲရင္ ဒါထက္အေရာင္ပိုစံုေအာင္ ထည္႕မယ္လို႕ ဟဲ..ဟဲ။
(ခ်စ္ေသာ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားစိတ္မဆိုးပါနဲ႔ ခင္ဗ်ား၊ Just a joke ပါ)

ဒီလိုနဲ႕ ပုဂံ ဘုရားေတြ ေရွ႕ ျခေသၤ ၾကီးေတြရဲ႕ ေဘးနားကေန က်ေနာ္ ငုတ္တုတ္၊ ငုတ္တုတ္ နဲ႕ ဖူးေမွ်ာ္ ခံစားခဲ႔ပါေၾကာင္း။ ညဘက္မွာေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ Golden Express Hotel မွာ တည္းခဲ႔တယ္ဗ်ာ။ တည္းခိုဘူးတဲ႔ အထဲမွာ ေတာ႔ အတန္ဆံုးပါဘဲ၊ ေရကူး ကန္ႀကီးရွိတာလည္း ေတြ႔ခဲ႔ပါေၾကာင္းနဲ႔ မနက္စာ ကိုလည္း ဘူေဖးအဝေၾကြး ပါေၾကာင္း ေျပာရင္း ပုဂံ ခရီးစဥ္ကုိ အဆံုးသတ္ လိုက္ပရေစေတာ႔ဗ်ာ။

(ခရီးစဥ္ အားလံုးကေတာ႔ မၿပီးဆံုးေသးပါ၊ ဇက္ႀကီးကူးၿပီး ပခုကၠဴ ကတဆင္႔ က်ေနာ္တို႕ ျပန္ခဲ႔ၾကပါတယ္။ အျပန္ခရီး စဥ္ တတိယပိုင္း ကိုဆက္ေရးခ်င္ပါေသးတယ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ)

ေလးစားစြာျဖင့္
ေရႊစင္ဦး

No comments:

Post a Comment